کانون‌های مساجد پای کارِ درس و امتحان بچه‌ها

همزمان با برگزاری امتحانات خردادماه مدارس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کمک جوانان پایگاه درسی و رفع اشکال دانش‌آموزان در مناطق شهری و استان و اصفهان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، تنوع کارکردهای مساجد و نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در رفع نیازهای جامعه در خردادماه خود را نشان می‌دهد که جلوه ممتاز آن پایگاه رفع اشکال درسی است.

دانش آموزان در فصل امتحانات از ظرفیت مساجد و خصوصا کتابخانه ها برای رفع اشکال و مطالعه کتب استفاده می کنند و همین موضوع کارکرد این مراکز دینی را نشان می دهد.

دانش آموزان با مراجعه به کانون های فرهنگی و هنری از کتاب های کمک درسی، دانش و توانایی مربیان و معلمان برای رفع اشکال درسی خود استفاده می کنند.

همین خدمت توانسته در رفع نگرانی کمبود دانش و اشکالات درسی نقش مهمی را برای دانش آموزان و خانواده های آنان رفع کند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد این خدمت را در طول سال ارائه می دهند ولی در ایام امتحانات نقش متفاوت تری پیدا می کند و چه بسا که خاطره به یادماندنی در ذهن ها می ماند.

کانون‌های مساجد پایگاه درسی مناطق شهری و روستایی استان اصفهان

خدمت رفع اشکال درسی در نیمی از کانون های مساجد استان اصفهان

خدمت رفع نیاز درسی دانش آموزان در ۵۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان همزمان با خردادماه ارائه می شود.

بررسی های میدانی نشان می دهد که تنوع ارائه این خدمت متناسب با ظرفیت کانون بوده که از رفع نیاز انفرادی تا گروهی از جمله آن است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان و رابط کانون های مساجد در این خصوص گفت: عزم جدی در خدمت رسانی برای دختران و پسران در فصل امتحانات وجود دارد و دانش آموزان هم از آن استقبال می کنند.

رضا قاسمی پور ادامه داد: این خدمت سال ها است که ادامه دارد و از دوران کرونا به بعد رونق بیشتری پیدا کرده و دانش آموزان در کنار همدیگر با حضور در کانون مسجد این آموزش ها را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه در سراسر استان اصفهان این برنامه وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمتر از این فعالیت موثر اطلاع رسانی شده اما نقش آن بسیار مهم است.

کانون‌های مساجد پایگاه درسی مناطق شهری و روستایی استان اصفهان

جوانان و فعالیت داوطلبانه شاخصه این کارکرد

بررسی کارکردهای پایگاه دینی محوریت و شاخص های خاصی دارد که در موضوع پایگاه رفع اشکال درسی، جوان محوری و فعالیت داوطلبانه شاخص ارزشمند آن است.

جوانانی که با عشق و علاقه وارد مسجد شده و در رفع نیاز هم نوعان خود تلاش جدی دارند و با دلسوزی کامل دارند تا هم مسجدی و این نوجوان به خوبی بیاموزد و نیاز او برای حضور در امتحان رفع بشود.

بسیاری از این جوانان مثل محمد حسین محمدی خود را مدیون خدمت های دیگران به آنان می دانند و می گویند: در دوران نوجوانی و دانش آموزی افراد جوانی در رفع مشکل درسی به او کمک کرده و امروز نیز می خواهد جبران خدمت را در حق دیگری انجام دهد.

این دوستی و تکرار خوبی ماندگار شده و جریان در سال های آینده نیز ادامه دارد و چه افرادی که جزوه و کتاب های درسی خود را به دیگران تحویل می دهند.

خدمت داوطلبانه آن بدون چشم داشت مالی و تقدیر انگیزه متفاوتی است که افراد خیرخواهانه وارد این کار می شوند و معمول و مورد عرف بوده است.

اگر وجه مالی نیز از دانش آموزان توسط کانون دریافت می شود عمدتا در مسیر رفع نیازهای کانون و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.

کانون‌های مساجد پایگاه درسی مناطق شهری و روستایی استان اصفهان

تجلی همدلی با محوریت علمی در مساجد

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برنامه ریزی درسی، تجلی همدلی با محوریت علمی در مراکز دینی بوده و توانسته اند گره گشای مشکل یک عضو بشوند.

گره گشایی از مشکلات در گروه سنی متفاوت بوده که کمک به رفع نیاز درسی نمونه ای از آن بوده و می تواند احساس خوبی را منتقل کند.

مدیران کانون های مساجد از همکاری افراد توانمند برای ارائه درس و رفع اشکال قبل از امتحان استقبال کرده و خوب است تا با ورود به این امر به جامعه خدمت کنیم.

کد خبر 1766061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha