شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری از صبح امروز، ۱۰ خردادماه آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه دارد؛ بنابر گمانه‌زنی‌های قبل از امروز، چهره‌های مشهوری چون علی لاریجانی، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی برای تصدی دولت چهاردهم و ثبت‌نام به وزارت کشور می‌آیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  خبرگزاری شبستان در پی حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور آیت الله رئیسی و هیات همراه در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در مسیر بازگشت از افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» از آذربایجان شرقی که به شهادت رئیس‌جمهور مردمی، آیت الله محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز انجامید انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری زودتر از موعد در تیرماه برگزار می شود.

بنابراین گزارش در نخستین ساعات این حادثه و تشکیل ستاد بحران اقدامات لازم صورت گرفت و با حکم رهبر معظم انقلاب و بر اساس ماده ۱۳۱ قانون اساسی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور به عنوان سرپرست ریاست جمهوری، امور اجرایی کشور را به دست گرفت و شورای نگهبان در کمتر از ۲۴ ساعت با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری را ۸ تیر ماه اعلام کرد و در پی این امر وزیر کشور در ۶ خرداد ماه دستور آغاز انتخابات ریاست جمهوری را صادر و تشکیل ستاد انتخابات استان ها را به استانداران و فرمانداارن برای تشکیل هیات های اجرایی ابلاغ کرد و از امروز (پنجشنبه، ۱۰ خرداد ماه) ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری به مدت ۵ روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر انجام می شود.

براساس این گزارش طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در آستانه آغاز ثبت‌نام نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن کامل مصوبه شورای نگهبان درباره «تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را اعلام کرد.

از اسامی مطرح برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده هسته ای ایران در سال‌های ۸۶ تا ۹۲ است. از دیگر گزینه های کاندیداتوری ریاست جمهوری علیرضا زاکانی، شهردار تهران، سعید محمد، مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد دولت سیزدهم، علی لاریجانی، رئیس اسبق مجلس، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق شورای شهر تهران و … هستند.

با گذشت قریب به ۴ ساعت از آغاز ثبت نام محمدرضا صباغیان نماینده بافق به عنوان اولین کاندیدای حائز شرایط، داوطلبی خود را برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در وزارت کشور اعلام  کرد.

پس از وی مصطفی کواکبیان نماینده ادوار هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی  و دبیر کل حزب مردم سالاری  با حضور در وزارت کشور دواطلبی خود را برای حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس و دبیر کل حزب مردم سالاری بعد ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور گفت: بنده با دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم در ریاست جمهوری می آیم،  باید با مردم صادق باشیم. تحقق جمهوریت سوم از جمله برنامه های من است یعنی ۲ رفراندوم  داشتیم و رفراندوم دیگر بازنگری در قانون اساسی براساس اصل ۱۷۷ است و بسیاری از بن بست های کشور به خاطر گیر و گورهای قانون‌ اساسی است که در چهارچوب اصل ۱۷۷ است.

وی لغو تحریم ها را از برنامه های دیگر خود عنوان کرد و افزود: برقراری ارتباط با تمام دنیا به جز رژیم صهیونیستی  بر اساس حکمت و مصلحت، تقویت و ثبات پول ملی با استقلال بانک مرکزی، فسادزدایی از ارکان حکومت، شفافیت کامل حاکمیت، دفاع از حقوق شهروندان از دیگر برنامه های دولت من است.

کواکبیان با بیان اینکه ما کمترین رشد اقتصادی  را در میان کشورهای منطقه داریم، ادامه داد: علی‌رغم  رشد بالای ۱۵۰۰ میلیارد دلاری ارز ناشی از صادرات متأسفانه شاخص های ما در ۱۵ کشور دنیا بسیار ناچیز است اگر نگوییم در حد صفر پایین است. در تجارت وضعیت بهتر نیست و ۳ برابر بیشتر از صادرات کالای وارداتی داریم و نرخ پایداری تورم دو رقمی و نرخ بیکاری نیز بالاست.

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده دوره دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور  با حضور در جمع اصحاب  رسانه در مورد اهداف و برنامه‌های خود گفت: علی‌رغم موفقیت‌ها و دستاوردهای خوب در حوزه های مختلف مشکلاتی هم داریم و دولت هایی که آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی و نظارتی کشور را حل کنند.

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

وی افزود: باوجود شعارهای متفاوت، دولت‌ها همه در یک ایستگاه متوقف شدند و شکاف طبقاتی افزایش یافته و مردم از معیشت و وضعیت اقتصادی ناراضی بودند این امر یعنی مردم مشکلشان حل نشده و دلخوشی از اقتصاد ندارند. ریشه این مشکلات چیزی دیگری است که کمتر دولت‌ها به آن پرداختند.

صباغیان در ادامه گفت: بنده مشکل کشور را در اصلاح ساختار سیاسی و اداری کشور می دانم و تا زمانی که این مشکل حل نشود هرکس به عنوان رییس جمهور بیاید در همین ریل حرکت می کند و تغییری ایجاد نمی شود اما باید کسی چاقو را برداشته و جراحی کند.

وی تأکید کرد: کسی باید چرخ دنده ها را در جای خود قرار دهد و اصلاح ساختار سیاسی و اداری قرار دادن چرخ دنده ها در جای خود است. مدیریت واحد شهری از دیگر برنامه های من در ریاست جمهوری است باید واحدهای انرژی زیر نظر شهرداری قرار بگیرند. اصلاح ساختار سیاسی و اداری با هدف تقویت جمهوریت و اسلامیت هدف من در ریاست جمهوری است.

عباس مقتدایی، نماینده اصفهان  و ورزنه در مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سومین فرد حائز شرایط انتخابات ریاست جمهوری است که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نام خود را در میان داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ثبت رساند.

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

عباس مقتدایی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: از زحمات گرانقدر رسانه ها در اطلاع‌رسانی تشکر می کنم، با توجه به اینکه از جامعه دانشگاهی کشور هستم و ۳ دوره با عنایت مردم اصفهان رای آوردم در این مقطع احساس کردم برای حضور سلایق و رویکردهای مختلف می توانم در غالب‌ ریاست جمهوری ثبت نام کنم‌.

مقتدایی با تسلیت حادثه بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه اظهار داشت: با درایت رهبر معظم انقلاب و استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی توانستیم مسایلی را که می توانست برای هر کشوری مشکل آفرین باشد، از سر بگذراندیم و از همین جا قدردان رهبر انقلاب و همچنین قدردان ملت ایران هستیم که خط اسلام را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه با شعار ایران ما در ریاست جمهوری حاضر می شوم، افزود: اقشار مختلف جامعه از تمام بخش‌های روستاییان، کشاورزان،  هنرمندان، زنان ، مردان، کارگران، جوانان و نوجوانان در داخل و خارج کشور باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در مورد عملکرد مجلس گفت: ما در مجلس موضوعات مختلف، بازنشستگان، دانش بنیان ها، مسائل مختلف دفاعی، انتظامی را دنبال کردیم و باید از تجربه های مختلف در همه عرصه ها استفاده کنیم.

وی گفت: تمام کسانی که تابعیت ایرانی دارند و برای ایران دلسوز هستند باید در ساختن ایران مشارکت کنند و ایران باید رویکرد تمدن ساز را دنبال کند، این انتخابات طمع دشمنان را از بین می برد.

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور در  دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

از همراهان وی امیرحسین ثابتی نماینده مجلس دوازدهم است.

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب داوطلبی خود را در ستاد انتخابات وزارت کشور برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

شور انتخاباتی در میدان فاطمی/ کدام چهره‌های مشهور به وزارت کشور آمدند؟

با ثبت نام سعید جلیلی و قدرتعلی حشمتیان روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۶ بعدازظهر به پایان رسید و هنوز چهره های سیاسی دیگری هم در راه رسیدن به ستاد انتخابات در حال زمان بندی هستند، ثبت نام از داوطلبان تا ۱۴ خرداد ادامه دارد.

کد خبر 1766073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha