روایت‌های مردمی از تلاش هلال‌احمر برای نجات شهید جمهور و همراهان گردآوری شد

نعمتی گفت: نویسندگان تاریخ شفاهی زنجان خرده‌روایت‌های مردمی از اقدامات و تلاش‌های اکیپ‌ اعزامی جمعیت‌ هلال‌احمر در سانحه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت را برای تهیه مستند گردآوری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیر نعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در ایام سوگواری دولتمردان شهید گفت: اعزام نویسندگان تاریخ شفاهی برای تولید خرده‌روایت‌های مردمی و تولید مستند از اقدامات و تلاش‌های اکیپ‌ اعزامی جمعیت‌ هلال‌احمر از استان بخشی از برنامه‌های حوزه هنری زنجان در ایام سوگواری شهدای خدمت بود.

وی ضمن عرض تسلیت شهادت خادم‌الرضا رییس جمهور شهید دکتر رییسی و شهدای سانحه هوایی گفت: از ساعات اولیه اعلام خبر شهادت شهدای خدمت، حوزه هنری زنجان اقدامات لازم را برای فضاسازی محیطی و تمهید مقدمات لازم در راستای تولید محتوای مجازی آغاز کرد.

این مسئول ادامه داد: در خصوص بزرگداشت ایام سوگواری رییس جمهور شهید و هیأت همراه سعی بر آن بود که تولیدات حال و هوای مردمی داشته باشد، بر همین اساس گردآوری خرده‌روایت‌های مردمی و ثبت و ضبط احساسات عموم مردم استان زنجان و شهر تبریز نسبت به رییس جمهور شهید و همراهان شهیدشان یکی از اقدامات حوزه هنری زنجان بود که در ساعات اولیه وقوع سانحه هوایی صورت پذیرفت.

نعمتی در تشریح تولیدات حوزه هنری زنجان خاطرنشان شد: از همان ساعات اولیه انتشار خبر وقوع حادثه تیم اعزامی حوزه هنری استان زنجان متشکل از ۱۰ نفر از بانوان نویسنده تاریخ شفاهی به شهر تبریز، زنجان و ابهر(همزمان با مراسم تشییع و تدفین سرگرد دوم فنی شهید بهروز قدیمی) و با حضور در بین مردم اقدام به گردآوری و جمع‌آوری روایت‌های مردمی نمودند که در روزهای یکم و سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ مجموعا ۸۹ روایت مردمی گردآوری و در فضای مجازی نیز منتشر گردید.

به گفته رئیس حوزه هنری زنجان، در پی اطلاع از اعزام تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان ‌زنجان به محل وقوع حادثه بلافاصله پس از اعلامِ سقوطِ بالگردِ حامل رئیس جمهور و هیئت همراه و طی رایزنی با سرتیمی اکیپ‌های اعزامی، مسئول واحد هنرهای تصویری به همراه یک گروه مستندساز از حوزه هنری زنجان به منطقه وقوع حادثه اعزام شدند و با ضبط روایت‌ و تصاویری از گروه‌های جمعیت هلال احمر استان داده‌های موردنیاز برای تولید مستند گردآوری نمودند که این مستند در حال حاضر در مراحل تدوین می‌باشد.

وی اضافه کرد: تولید پوستر و عکس توسط هنرمندان گرافیست و تولید اشعار توسط شاعران آئینی استان از دولتمردان شهید خدمت بخشی دیگر از اقدامات تولیدی حوزه هنری زنجان بود که در ایام سوگواری در فضای مجازی نیز منتشر گردید. مشارکت با استانداری در برپایی نمایشگاه عکس از حضور ریاست جمهور در استان زنجان در سال ۱۴۰۲ و گردهمایی هنرمندان در واکنش به واقعه شهادت شهدای خدمت در راستای تولید برنامه تلویزیونی گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همرانشان با مشارکت صدا و سیمای مرکز زنجان و پخش از شبکه استانی اشراق و شبکه خبر، از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری شهادت دولتمردان در سانحه هوایی بود.

کد خبر 1766076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha