مسابقات سراسری قرآن کریم بهترین فرصت برای جریان‌سازی است

عزیززاده گرجی گفت: فرصت مسابقات فرصت جریان‌سازی و توسعه فرهنگ قرآنی به‌ویژه در حوزه معرفت و رفتار قرآنی بوده و مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استانمازندران، قاسم عزیز زاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: آمدن پای کار امر قرآن توفیق می‌خواهد این امر مهم نیازی به دعوت‌نامه ندارد.

وی افزود: به فرموده قرآن و انبیا قرار است انسان تربیت شود و چنانچه تربیت غیرقرآنی باشد فایده‌ای ندارد، فرصت مسابقات هم فرصت جریان‌سازی و توسعه فرهنگ قرآنی به‌ویژه در حوزه معرفت و رفتار قرآنی بوده و مهم است.

عزیززاده گرجی تاکید کرد: به همان میزانی که از قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بگیریم به همان اندازه آسیب خواهیم دید، می‌بینیم کسانی که در مسیر قرآنی هستند زندگی آرام داشته و موفقیت هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران برگزاری مظلومانه مسابقات قرآنی را خوب ندانست و اعلام کرد: استفاده عمومی از این محافل باید صورت بگیرد که نیاز به برنامه‌ریزی دارد، دستگاه‌های دولتی هم ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در مسابقات برنامه را سازمان‌دهی کنند.

عزیززاده گرجی همچنین ادامه داد: استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی که جذب آموزش و پرورش شدند، اساتید علاقه‌مند دانشگاه‌ها ضرورت دارد که عدم بهره از این ظرفیت به‌علت عدم آگاهی بوده است.

وی خواستار ارسال دعوت‌نامه شخصی برای شرکت در مسابقات در فضای مجازی شد و بیان کرد: به سراغ مراکز و موسسات قرآنی برویم، این مراکز که قیافه می‌گیریم تعدادشان را بیان می‌کنیم کجا نقش‌آفرینی می‌کنند؟  

عزیززاده گرجی ضمن گلایه از عدم حضور برخی از مدعوین در این جلسه، عنوان کرد: تکریم از موسسات و افراد همراه در جریان برگزاری مسابقات اقدامی مناسب است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران بر جریان‌سازی با تبلیغات توسط رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و البته سراسری، گفت: به ویژه در ایام برگزاری مسابقات باید پخش سراسری انجام شود، نگرش مردم را به سمت برنامه‌های قرآنی بیاوریم همچون برنامه محفل که تبدیل به جریان شد.

عزیززاده گرجی بر تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در فضای شهر و روستا، دعوت از مدیران طبق لیست مدیران استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: این برنامه باید از مظلومیت بیرون بیاید، فضای کودک و نوجوان به وجود بیاورید از کودکان و نوجوانان در مهدکودک‌های قرآنی و فعالان دیگر قرآنی در این برنامه تجلیل شود.  

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه مسئولیت زیادی را در برگزاری این برنامه را برعهده دارد، اگر برگزاری را به دست مردم بسپاریم که خیلی خیلی از ما جلوتر هستند، قرآن کم علاقه‌مند ندارد، معرفی خانواده‌های قرآنی توسط شهرستان‌ها نیز اقدام خوبی است.

کد خبر 1766145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha