شهید امیرعبداللهیان وزیر محور مقاومت بود

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا وزارت امور خارجه با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان وزیر محور مقاومت بود، گفت: او بین میدان و دیپلماسی تلفیق و هماهنگی خوبی برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجتبی فردوسی‌پور امروز ظهر (۱۰ خرداد) در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان اظهار کرد: در دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجه، سیاست تعامل با همسایگان و تنش‌زدایی در عرصه منطقه‌ای پیگیری شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، دفاتر نمایندگی موجود در استان‌ها علاوه بر اینکه رفع و رجوع کارهای اتباع و پشتیبانی شرکت‌های منطقه‌ای در کشورهای همسایه را انجام می‌دهند، تعامل استان با مرکز را بی‌واسطه پیش ‌می‌برند.

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند با ولایت فراه افغانستان همجوار است که در طول تاریخ با هم ارتباطات و مسائل مشترک فراوانی داشتیم، گفت: حوزه معادن، آب و استفاده از حوزه‌های آبخیزداری و کشت فراسرزمینی می‌تواند در تعامل با افغانستان مورد توجه قرار دهد.

فردوسی پور همچنین در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه پرداخت و تصریح کرد: این شهید دیپلمات دارای اخلاق حسنه و تزکیه نفس بود و فرماندهان جبهه مقاومت از وی به عنوان وزیر مقاومت نام می‌برند.

وی همچنین یکی از ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی را دفاع همه جانبه از مقاومت عنوان کرد و افزود: شهید امیر عبداللهیان بین میدان و دیپلماسی تلفیق و هماهنگی خوبی برقرار کرد.

کد خبر 1766162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha