ضرورت ترویج ازدواج و فرزندآوری برای آینده کشور

امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب گفت: اتخاذ تدابیر و برنامه‌ ریزی‌ های مدبرانه برای ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری در جامعه، بسیار ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره زوج‌ های جوان این نیرو، به اهمیت ازدواج و فرزندآوری پرداخت و گفت: ازدواج آسان و فرزند آوری، دو رکن اساسی تشکیل خانواده بشمار می روند و خانواده، به عنوان بنیان جامعه، نقش بسزایی در تربیت نسل آینده، ثبات و امنیت اجتماعی و پیشرفت کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: فرزندان، سرمایه‌ های اصلی هر جامعه‌ ای هستند و نسل آینده، ضامن توسعه و آبادانی کشور خواهند بود و از این رو، تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها، نقشی کلیدی در ارتقاء سطح رفاه و تعالی جامعه ایفا می‌کند.

امیر سرتیپ یوسفی خوش قلب، از تغییر سبک زندگی و افزایش تمایل به فرد گرایی، بعنوان مهمترین عوامل کاهش ازدواج در کشور نام برد و بیان کرد: برای ترویج ازدواج و فرزند آوری در جامعه، باید از زیر ساخت ها شروع و اقدامات مفیدی در سطوح مختلف انجام دهیم.

ضرورت ترویج ازدواج و فرزندآوری برای آینده کشور

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج و فرزند آوری، وظیفه ای همگانی است که همکاری و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی را می طلبد، اظهار کرد: با برنامه‌ ریزی صحیح، اتخاذ تدابیر حمایتی و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در سطح جامعه، می‌ توان شاهد افزایش نرخ باروری، جوان شدن جمعیت و پویایی و شادابی جامعه ایران بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارتقاء سلامت جسمی از جمله اصولی است که باید در راستای افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

لزوم ترویج فرهنگ صحیح ازدواج

امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) نیز ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره، گفت: منطقه پدافند هوایی شمال شرق در برگزاری جشنواره گوناگون در تمامی زمینه ها پیش قدم بوده است.

ضرورت ترویج ازدواج و فرزندآوری برای آینده کشور

وی هدف از برگزاری این جشنواره را موج آفرینی در راستای فرهنگ صحیح ازدواج در سطح جامعه دانست و افزود: تشویق به ازدواج آسان و آگاهانه از دیگر اهداف این جشنواره است.

درانتخاب همسر واقع بین باشید

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد بهمن رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، با اشاره به اینکه ازدواج آسان زمینه ساز پیشرفت زوجین در طول زندگی می شود، اظهار کرد: ازدواج آسان موجب آرامش، نظم و پیشرفت در جامعه می شود و زوجین باید در انتخاب همسر واقع بین باشند.

وی خانواده را مهمترین واحد اجتماعی تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه دانست و افزود: خانواده رمز و راز پایداری، ماندگاری بشریت و استحکام بخش ملاک‌ های اخلاقی و تربیتی برای فرزندان است.

ضرورت ترویج ازدواج و فرزندآوری برای آینده کشور

حجت الاسلام والمسلمین بهمن زن را به عنوان محور و پایه ساختار خانواده برشمرد و خاطر نشان کرد: فضای صمیمی تنها راه ساختن خانواده خوشبخت است که به نوبه خود نقش مهمی در امنیت روانی دارد و در زندگی تمام افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

در پایان این مراسم از تمامی زوجین حاضر در این جشنواره با اهدا هدیه ارزنده تجلیل بعمل آمد.

پایان پیام/

کد خبر 1766187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha