آیت الله مظاهری: اقتصاد اسلامی مانع فقر در جامعه می شود

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به جامعیت دین اسلام گفت: اگر اقتصاد مبتنی بر دستورات اسلامی اجرایی شود آنگاه فقر در جامعه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجازی هفتگی با اشاره به مشکلات جامعه و دستورات اسلام برای گره گشایی از آن اظهارداشت: مشکلات اقتصادی مثل تورم، گرانی و بیکاری در جامعه رنج مردم را به همراه داشته که این چالش ها با دستورات اسلامی قابل بهبود است.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: اقتصاد اسلامی که مبتنی بر دستورات و توصیه های دینی است می تواند گره های این حوزه را رفع کند و اگر در جامعه ای مبانی چنین اقتصادی پیاده سازی و اجرا شود آنگاه فقر نخواهیم داشت.

وی ریشه همه گرانی ها، تورم و مشکلات اقتصادی را در تبعیض دانست و تصریح کرد: اگر هر فردی به حق و حقوق خود قانع باشد و به حقوق دیگران تجاوز نکند آنگاه این دسته از معضلات رفع خواهد شد.

آیت الله مظاهری ادامه داد: بعضی از افراد نسبت به حقوق دیگران توجهی نداشته و با ظلم و زیاده خواهی شرایط را به هم ریخته و موجب بروز مشکلات می شوند که در این میان باید دستورات اسلامی در خصوص این افراد زیاده خواه اجرا شود.

وی با بیان اینکه پیامبران عالم و معصومین همه خواهان خوبی در جامعه بودند، خاطرنشان کرد: آنان در ماموریت ذاتی خود خودخواهی و ظلم را نکوهش کرده و به دنبال رفع تبعیض بودند و جامعه اسلامی نیز باید نسبت به این دستورات پایبند باشند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تقوا در وجود انسان را مهم خواند و اذعان داشت: انسان با تقوا و متعهد دچار فساد نخواهد شد که از جمله آن فساد اقتصادی مثل رشوه و اختلاس است که پایه های جامعه را سست می کند.

وی یادآورشد: اجرای مبانی دینی در جامعه مانع از رشوه خواری و اختلاس خواهد شد و در بین مردم نیز تبعیض و گرانی دیده نمی شود که در این خصوص مردم و حاکمیت مسئولیت دارند.

آیت الله مظاهری از کارمندان خواست تا در رفع نیازهای مراجعین و ماموریت های اداری وظیفه خود را انجام دهند و کارها را عقب نیندازند.

کد خبر 1766207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha