اخراج یک پرستار مسلمان از بیمارستان آمریکا به دلیل حمایت از غزه

یک پرستار مسلمان در بیمارستانی در آمریکا به دلیل محکوم کردن نسل کشی در غزه از کار خود اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،  بیمارستان نیویورک لانگون، پرستار مسلمان آمریکایی فلسطینی تبار، «حُسْن جبر» را چند روز پس از دریافت جایزه از این مرکز پزشکی به دلیل توصیف جنگ جاری در غزه به نسل کشی، اخراج کرد.

در هفتم می، این پرستار زنان و زایمان، جایزه تقدیر این بیمارستان از کارش را به مادران داغدار که فرزندان خود را در دوران بارداری و زایمان از دست داده اند، تقدیم کرد؛ وی در سخنرانی خود در مراسم تقدیر و تجلیل، درد و رنج خود را از آنچه مادران و فرزندانشان در نوار غزه متحمل می شوند، ابراز کرد و اتفاقات رخ داده در نوار غزه را «نسل کشی» دانست.

 این پرستار در اینستاگرام گفت که در روز 22 ماه می، در اولین روز کاری خود پس از دریافت جایزه، به جلسه ای با رئیس بیمارستان و معاون پرستاری احضار شده است تا از وی در مورد سخنرانی وی در زمان دریافت جایزه سوال کنند.

وی افزود: به او اطلاع داده شده است که دیگران را به خطر انداخته و به مردم توهین کرده است، همچنین مراسم اهدای جوایز را خراب کرده است.

این پرستارخاطرنشان کرد: در همان روز دوباره احضار شد و تصمیم برکناری او برای او خوانده شد. او را از مرکز درمانی اخراج کردند.

« استیو رتیا» سخنگوی نیویورک لانگون گفت: این پرستار به دنبال اظهاراتش در مورد غزه اخراج شد.

رتیا افزود:  پیش از این در دسامبر گذشته به او هشدار داده شده بود که نظرات خود را در مورد این موضوع اختلاف‌انگیز درباره جنگ در غزه در محل کار مطرح نکند.

 به گفته این سخنگوی، حُسْن جبر به اخطار قبلی توجهی نکرد و اخیرا در مراسم تجلیل از کارکنان با حضور جمع بسیاری از همکارانش در بیمارستان، اظهاراتی را مطرح کرد که باعث ناراحتی برخی از آنها شد.

 این پرستار فلسطینی-آمریکایی در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: او از موقعیت خود دفاع کرده است.

 وی با اشاره به حادثه دیگری که در 11 سالگی تجربه کرد، گفت: زمانی یکی از مقامات مدرسه اش در لوئیزیانا، او را مجبور کرد که انجیل را بگیرد درحالی او مسلمان بود.

 بسیاری از مسلمانان آمریکا به دلیل مواضع خود در حمایت از غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل که حدود 8 ماه است ادامه دارد، از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مورد حمله قرار می‌گیرند.

در آوریل گذشته، داده‌های منتشر شده توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) نشان داد که حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در ایالات متحده و تبعیض علیه آنها در سال 2023 به سطح بی‌سابقه رسیده است که ناشی از تشدید اسلام‌هراسی همزمان با جنگ اسرائیل در غزه است.

کد خبر 1766220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha