افزایش ۷۰ درصدی اسلام هراسی در آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴

شورای روابط اسلام آمریکا در گزارشی اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، تبعیض علیه مسلمانان ۷۰ درصد در این کشور افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت بیروت انترنشنال، شورای روابط آمریکایی-اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد: تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در آمریکا حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

شورای روابط اسلام آمریکا گزارش داد: در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، ۴ هزار و ۹۵۱ شکایت در مورد حوادث ضد مسلمانان و ضد فلسطینی دریافت کرده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

این مرکز افزود: بیشتر شکایات مربوط به تبعیض در زمینه‌های مهاجرت، پناهندگی، اشتغال و تحصیل و جرایم نفرت انگیز است.

در سال ۲۰۲۳، شورای روابط اسلام آمریکا، هشت هزار و۶۱  شکایت از این قبیل را در کل سال ثبت کرده است که شامل حدود سه هزار و ۶۰۰ شکایت در سه ماه گذشته پس از شروع جنگ بود.

حوادث نگران کننده در ۹ ماه گذشته در ایالات متحده آمریکا شامل ضربات چاقو به یک پسر شش ساله فلسطینی-آمریکایی در ماه اکتبر در ایلینوی، چاقو زدن یک فلسطینی آمریکایی-فلسطینی در تگزاس در ماه فوریه و تیراندازی به سه فلسطینی آمریکایی است.

ایالات متحده، آمریکا، متحد اصلی اسرائیل، از ماه اکتبر شاهد تظاهرات ضد جنگ بسیاری در غزه بوده است.

بر اساس گزارش شورای روابط اسلام آمریکا با تظاهرات دانشجویان در دانشگاه ها در حمایت از غزه، پلیس و  مقامات دانشگاهی به آنان حمله کرده و برخی را بازداشت کردند.

کد خبر 1774803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha