دستورات و مصوبات رئیس جمهور شهید در سفر به مازندران بر زمین نماند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مسئولان مازندران جواب نامه‌های مردم در آخرین سفر استانی شهید جمهور را بدهند، سلسله دستورات رئیس جمهور روی زمین نماند و مصوبات سفر عملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) ساری، اظهار کرد: امیرمومنان علی (ع) در حکمت ۴۱۰ نهج‌البلاغه فرمودند:" تقوا گل سر سبد اخلاق" و به فرموده امام صادق (ع)" تقوا حضور و غیاب خدایی است."

وی افزود: فردا روز شنبه ۲۳ ذی‌القعده به  روایتی سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و روز زیارتی آن حضرت است که تسلیت عرض می‌کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: خدا رحمت کند آیت الله رئیسی را که در آخرین سفر استانی به مازندران ما آمدند، باید به مسئولین بگوئیم که مردم نامه دادند جواب نامه‌ها را بدهید و دیگر اینکه شهید جمهور در این سفر سلسله دستوراتی دادند آن دستورات زمین نماند و مصوبات سفر عملی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شروع به کار مجلس دوازدهم، اعلام کرد: مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس ۱۲ توصیه داشتند، ما انتظار داریم که مجلس به این نسخه عمل کنند، با تحقیق، فکر و تدبر بیشتر دنبال مشکلات قانونی و حقوقی برود، وقت خود را صرف مسائلی همچون شنبه تعطیل باشد یا پنجشنبه نکند چرا که اینها درد اصلی ملت نیست.

وی با بیان اینکه روز جهانی محیط زیست در پیش است، گفت: مازندران از نظر محیط زیست مورد توجه دنیاست و حساسیت‌های خودش را دارد، ما انتظار داریم سربازان، متولیان، مدیران و مسئولان در حوزه محیط‌ زیست به محیط زیست مازندران توجه بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه ساری به ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵خرداد ماه اشاره و بیان کرد: با اینکه امام دغدغه انقلاب اسلامی را تا واپسین لحظات زندگی خود خیلی داشتند، از آن طرف هم امام خطر دشمنان را به خوبی درک کرده بودند، درباره آمریکایی که فرمود غلطی نمی‌تواند بکند فرمود اگر غافل شوید همان آمریکا کیان و انقلاب ما را نابود خواهد کرد، اما ایشان در هنگام سفر آخرت به فرموده خودشان با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد سفر کرد، رمزش این است که امام به شما مردم اعتماد داشت.

وی اضافه کرد: امام درودهایی را در کتاب کلمات قصار خود فرستاده از جمله بر عاشورا، ۱۵خرداد، ۲۲ بهمن و... و ملت شریف و ارزشمند ایران، اعتماد و ایمانی که داشته این آرامش را به ملت داده که به هنگام سفر آخرت خاطرش جمع بوده است، امروز به روح مطهر حضرت امام (ره) عرضه می‌داریم که درود خدا بر تو، آرام باش که این ملت با تمام وجود این انقلاب و امانت را مانند جان شیرین حفظ می‌کنند و در مقابل دشمنان از آن دفاع خواهند کرد.

کد خبر 1766227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha