امام (ره) با انقلاب اسلامی ایران یک تحول اساسی و بنیادین در تاریخ بشریت به وجود آورد

آیت الله نورمفیدی گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی ایران یک تحول اساسی و بنیادین در تاریخ بشریت به وجود آورد و استقلال طلبی ها و هسته های مقاومت و سایر مسائل را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ١١ خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به ١۴ خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بزرگ مرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام راحل شخصیت بسیار بزرگی بوده و از جنبه های حوزوی در حد اعلایی بودند و در قسمت های مختلف علوم قرآنی صاحب نظر بود.  

امام جمعه گرگان افزود: کار بزرگی که امام(ره) انجام داد فقط در مورد ایران و حتی مسلمانان هم نبود بلکه در اصل برای بشریت بود و  یک تحولی در تاریخ بشر به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه قبل از نهضت حضرت امام (ره) دنیا یک حالت انحصاری داشت و دولت های دیگر یا باید زیر پر و بال آن می رفتند، ادامه داد: امام (ره) با قیام خود آنچه را که در جو سیاسی جهان حاکم بود را شکست تا جهانیان بدون وابستگی به آن دولت ها باشند و هیمنه همه قدرت های آن چنانی را شکست.

آیت الله نورمفیدی گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی ایران یک تحول اساسی و بنیادین در تاریخ بشریت به وجود آورد و استقلال طلبی ها و هسته های مقاومت و سایر مسائل را ایجاد کرد.  

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی، افزود: معظم له در این نامه به مسائل قابل توجهی اشاره کرده اند، ایشان در این نامه به جوانان آمریکایی متذکر شدند؛ شما جوانان مقطعی از تاریخ قرار گرفته اید که بسیار مهم است و جنایاتی که در غزه در حال رخ دادن است شما به دفاع از مردم مظلوم و در مقابل رژیم خودتان محکم ایستاده اید و من در کنار شما و پشتیبان شما هستم.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: رژیم آمریکا با این اقدامات خود ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم معرفی می کند، رژیم صهیونسیتی را مظلوم و مردم فلسطین را ظالم معرفی می کنند و حتی در فرهنگ بشریت هم دخالت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) راه را در اصل و اساس به روی بشریت گشود و آن جو را شکست و جرات را به انسان ها داد که جلوی آن قدرت ها بایستند.  

آیت الله نورمفیدی گفت: آنچه را که به عنوان معرفی امام خمینی (ره) می توان عنوان کرد؛ این است که ایشان تمام تاریخ بشریت را عوض کرده است.

وی با اشاره جنایات اسراییل در رفح، افزود: رژیم غاصب اسرائیل با بمب های آتش زا، خیمه گاه آوارگان فلسطینی در رفح را  زیر فشار خودشان قرار دادند و زن و مرد و بچه ها تکه تکه کرد و آتش گرفتند و سوختند.

امام جمعه گرگان گفت: آنقدر جاین نایت بی شرمانه بود که نمایندگان کنگره آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی شدیداً علیه اسرائیل موضع گیری کردند.

وی اظهارداشت: اسرائیل گرفتار جنون سیاسی شده است و با این طور جنایت و نسل کشی در مدت هشت ماه به دنبال نابودی حماس و نسل ها و غیره است.

آیت الله نورمفیدی گفت: در پی این جنایت، دادگاه دیوان کیفری بین المللی هم اعلام کرده ما به دنبال حکم بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگش هستیم و دادستان کل دیوان کیفری بین المللی هم بر این موضوع را تاکید کرده است.

وی افزود: کشورهایی مثل فرانسه، نروژ، آلمان، اسلوونی و اروپایی نیز گفته اند ما هم از تصمیم این پشتیبانی می کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مردم و دنیا باید آمریکا را بشناسند، گفت: این مسائل نشانه این است که در حالت احتزار در آمده است و امیدواریم همه جهان از دست اینها راحت شوند.

وی با بزرگداشت قیام پانزدهم خرداد، افزود: این روز هم روز مهمی در تاریخ کشورمان بوده و امام (ره) همیشه نظرشان این بود که پانزده خرداد باید زنده بماند و رحلت ایشان هم روز چهاردهم و شب پانزدهم خرداد رخ داد.

کد خبر 1766243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha