برای ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنیم که فهم درستی از عدالت و پیشرفت داشته باشد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه ما یک انتخاب سرنوشت ساز در پیش رو داریم و باید با یک انتخاب درست خلف صالحی برای رئیس جمهور شهید و خدوم خودمان انتخاب کنیم، گفت: کسی را انتخاب کنیم که فهم درستی از عدالت و پیشرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۱ خرداد) با گرامیداشت یاد و نام معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و به خصوص شهدای ۱۵ خرداد، گفت:  ۱۵ خرداد خمیر مایه و بذر و حرکت این انقلاب بزرگ بود.  

وی افزود: دستاورد بزرگ ۱۵ خرداد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.  

محمدیان با اشاره به اینکه امام خمینی فرمودند «سال ها می گذرد، حادثه ها می آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» افزود: ۱۵ خرداد مبدا و آغاز این حرکت عظیم قرن شد.  

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد ارتحال معمارکبیر انقلاب هستیم تصریح کرد: شخصیتی که روح مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان و اشرار عصر حاضر را به ما و جهانیان آموخت.  

محمدیان گفت: کسانی که در دنیا بر اساس منافع خود، دنیا را مستعمره و انسان ها را برده های منافع خودخواهانه خود می بینند با این نوع نگاه اجازه تعدی و غارت و قتل در هر نقطه عالم را می دهند.  

وی اضافه کرد: این امام راحل بود که در مقابل مستکبرین ایستاد و محکم فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در حالی که بیان چنین فرمایشی استخراج از آیات و روایات اسلامی بود و امام خمینی اسلام واقعی را در جامعه عینیت حقیقی بخشید.  

امام جمعه سنگر، با تاکید بر اینکه قیام الی الله برای زدودن استکبار و استبداد داشته باشید، گفت: امام می فرمودند «ای مردم امید واهی به دشمن نداشته باشید، اخلاص و روی پای خود ایستادن را سر لوحه خود قرار دهید». 

محمدیان در ادامه اظهار کرد: امام فرمودند «اصل، وحدت کلمه و برادر است و دین فقط برای گوشه محراب نیست بلکه برای اداره جامعه است»  

وی گفت: درسی که مکتب امام به ما داد را می بینید که هنوز جمهوری اسلامی حرف ها برای گفتن دارد و هنوز این مکتب و فرهنگ راه خودش را در اقصی نقاط عالم طی می کند.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه مکتبی که ارزش صادر شدن دارد مکتب اسلام واقعی است، گفت: خیلی ها سعی کردند در مقابل این مکتب که امام از دل آیات و روایات بیرون کشید یک اسلام بدلی هم درست کنند، اسلام آمریکایی و اسلام ترکی و... اما آنچه که ما می بینبم این است که این اسلام حقیقی در همه جهان نشر یافته است.  

محمدیان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: رهبری حرکت حمایت گونه دانشجویان در دانشگاه های آمریکا را در زمره جبهه مقاومت برشمرد زیرا جبهه مقاومت دین و آیین نمیشناسد بلکه فطرت انسانی را هدف گرفته است.  

وی ادامه داد: حمایت از مظلوم همیشه در تاریخ بوده و هست و مقام معظم رهبری در این نامه حمایت و ابراز همدردی خود را با دانشجویان و حرکتی که برای حمایت از مردم مظلوم غزه راه افتاده، ابراز داشتند.  

محمدیان با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز مقاومت هم نیست خاطر نشان کرد: عده ای خام اندیش غرب گرا که گمان می کنند مجامع و سازمان های به ظاهر بین المللی از جنایات اشرار عالم جلوگیری می کنند قطعا این یک ساده لوحی است.  

محمدیان با اشاره به جنایتی که در «رفح» شکل گرفت، افزود: گرچه بعضی ازین سازمان های بین المللی این جنایات را محکوم کردند اما این ساده لوحی است که دست همین ها را در این جنایت نبینیم، زیرا اگر حمایت این ها نبود رژیم منحوس اسرائیل چنین جرأتی نداشت.

جمعه سنگر با بیان اینکه مطمین باشید اسرائیل با این جنایت ها سقوط خود را تسریع میکند در ادامه به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: گرچه امام راحل در مورد اهمیت مجلس فرمودند «مجلس در رأس همه امور است» اما وقتی به صحیفه نور نگاه می کنیم می ببینیم که آنجا فرمودند «مجلس خوب همه چیز را خوب می کند و مجلس بد همه چیز را بد، لذا مجلس باید تجلی وفاق، همدلی و وحدت جامعه را در مجلس ببینیم». 

وی مجلس را متجلی وحدت و یکپارچکی دانست و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «مبادا برخی اختلاف ها سبب شود که اصل خدمت به مردم فراموش شود» با انتقاد به درگیری که روز گذشته در مجلس اتفاق افتاد اظهار کرد: این نوع رفتار برای یک مجلس انقلابی زیبا نبود و باید فرمایش مقام معظم رهبری را به نمایندگان یادآوری کرد که اگر اختلاف سلیقه ها و درگیری ها و... اصل شود آن موقع دیگر نماینده مجلس فرصتی برای خدمت به موکلین خودش پیدا نمی کند.  

محمدیان همچنین به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و افزود: حادثه ۳۰ اردیبهشت و شهادت رییس جمهور و همراهانش واقعه ای تلخ بود و اگر این اتفاق در کشورهای دیگر رخ میداد خودش کفایت میکرد که برخی ازین کشورها فرو بپاشند اما با عنایت خداوند تبارک و تعالی و الطاف امام زمان و تدبیر مقام معظم رهبری این اتفاق تجلی اتحاد، انسجام، اقتدار ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.  

وی اضافه کرد: حضور مردم در تشییع این شهدا نشان داد که مردم در این نظام جمهوری اسلامی مردمی سرزنده هستند.  

محمدیان حضور مردم را در این مراسم ها، گوشه ای از آن الطاف خفیه الهی دانست که برکات بی بدیلی برای مردم رقم زد و ادامه داد: آنچه که باید مخابره میکرد را مخابره کرد که این مردم در، نظام مقتدر جمهوری اسلامی و در گیرو دار برخی از حوادث دچار تزلزل نمی شوند.  

وی خاطر نشان کرد: در همین ایام، آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری، بعضی از افتتاحیه ها و بازدیدها را داشتیم و خیلی از سران کشورها به ایران آمدند و با سران ما صحبت کردند و... اینها همه برآمده از یک نظام مقتدر است که همگی از برکات معمار کبیر انقلاب اسلامی است.  

محمدیان با تاکید بر اینکه ما یک انتخاب سرنوشت ساز در پیش رو داریم و باید با یک انتخاب درست خلف صالحی برای رییس جمهور شهید و خدوم خودمان انتخاب کنیم، اظهار کرد: کسی را انتخاب کنیم که فهم درستی از عدالت و پیشرفت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سعی جناب رئیسی بر این بود که شکاف ایجاد شده در بستر اجتماعی و معیشتی جامعه را کم کند بیان کرد: باید رهرو این رویه رییس جمهور شهیدمان باشیم، باید کسی را انتخاب کرد که این شکاف اجتماعی که ایجاد شده بود را کمتر کند و فاصله های دولت و ملت را نزدیک نماید.  

محمدیان به ساده زیستی، مردمی بودن، فسادستیزی، به دور از نزاع و حواشی بودن فرد منتخب در پست ریاست جمهوری اشار کرد و گفت: روز انتخابات یک روز است اما همان یک روز سرنوشت چندین ساله ما و سفره ما را نیز رقم خواهد زد.

کد خبر 1766261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha