دولت سیزدهم برای حل مشکلات حوزه تلاش بسیار کرد

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه شهید جمهور همواره سلوک طلبگی را رعایت می‌کرد، گفت: شهید آیت الله رییسی همواره دغدغه دین و حوزه را داشت و این دغدغه و رفع مشکلات حوزه و روحانیت را در دولت سیزدهم دنبال می‌کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به ابعاد زی و روحیات طلبگی در شهید جمهور، اظهار کرد: شهید آیت الله رییسی که خود تحصیل کرده حوزه علمیه بود، طلبه دوست و علاقه مند به روحانیت بود و همواره برای حل موانع و مشکلات حوزه تلاش می کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ویژگی های اخلاقی و عملی شهید آیت الله رییسی افزود: شهید جمهور همواره دغدغه دین و حوزه را داشت و سلوک طلبگی را به خوبی رعایت می کرد و  به منبر، تدریس و امامت جماعت در مسجد اهتمام داشت.

وی ادامه داد: اخلاص، ساده زیستی، مردم‌داری، پُرتلاشی و جهادی بودن از ویژگی های خاصی است که می تواند انسان را به عروج برساند و این ویژگی ها در شهید جمهور متبلور بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران ابراز کرد: سیره رفتاری شهید آیت الله رییسی می تواند برای مسئولان درس آموز باشد، چراکه وی همواره از تمام توان خود در مسئولیت های اجرایی برای پیشبرد اهداف نظام و رفع مشکلات مردم بهره می برد و از لحاظ رفتاری نیز می تواند الگوی مناسبی برای دیگر مسئولان باشد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در کنار فضائل علمی، روحیه خستگی ناپذیری در مسیر حل مشکل‌های مردم را نیز داشت، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور از همنشینی با محرومان و توده‌های مردم لذت می برد و هرگز اهل تشریفات و زندگی‌ای که از توده مردم فاصله بگیرد، نبود. از طرفی گوش شنوا برای شنیدن دغدغه های روحانیون داشت؛ اینها همه جلوه‌های زی‌طلبگی در ایشان بود.

کد خبر 1766278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha