هم نشینی رئیس جمهوری در سفرهای استانی با مردم/شعارها و سخنرانی‌های شهید رئیسی شعارهای انقلاب بود

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همنشینی رئیس جمهوری در سفرهای استانی با مردم، گفت: مشاهده می‌کردیم که حتی اگر در مسیر کسی نامه ای یا کاری داشت به حرمت افراد می ایستاد و به حرف‌های آنها گوش می‌داد و پاسخگوی آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تسلیت حادثه غمبار و تاسف بار شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، اظهار کرد: حضرت آیت الله رئیسی شخصیت گرانقدری بود که مقام معظم رهبری در این چند روز از روز حادثه تاکنون تعابیر بسیار زیبایی در زمینه رئیس جمهور شهید به کار برد.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری فرمود «ایشان شخصیتی بود خیلی برجسته، مدیر با کفایت، پرتلاش، مردمی بود و خستگی نمی‌شناخت» همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید آیت الله رئیسی فرمود «زیر این آسمان کسی را مخلص‌تر از ایشان نداشتیم» که واقعاً همین گونه بود.

وی یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی ویژگی‌های بسیار ارزشمندی داشته که یکی از آنها مردمداری وی بود که همه هم و غم خود را در راستای حل مشکلات مردم گذاشت، به همین دلیل در مدت زمان کوتاه ریاست جمهوری که حدود دو سال و ۱۰ ماه بود، حدود ۴۹ سفر استانی داشت.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد: چون بنای سفرهای استانی حضور بین مردم بوده، با این حضور بیشتر مناطق محروم را سرکشی می‌کرد و توصیه وی نیز در همین راستا بود که در استان محروم‌ترین منطقه را شناسایی کنند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به آثار و برکات سفرهای استانی دولت سیزدهم در این استان اشاره و افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد برکات سفر وی را بسیار مشاهده کردیم و در طول دوران ریاست جمهوری دو مرتبه به استان سفر داشتند، پروژه‌های نیمه تمامی که بسیاری از آنها به ثمر رسید.

وی بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌ها، جاده‌ها نظیر جاده پاتاوه به دهدشت، حل مشکلات تونل‌های این مسیر، آب، کشاورزی، مکان‌های فرهنگی، مصلی ها، اختصاص اعتبار به مساجد و برای مباحث فرهنگی بودجه‌های خوبی به استان اختصاص داد.

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه رئیس جمهوری در سفرهای استانی همیشه با مردم همنشین بود، یادآور شد: مشاهده می‌کردیم که حتی اگر در مسیر کسی نامه ای یا کاری داشت به حرمت افراد می ایستاد و به حرف‌های آنها گوش می‌داد و پاسخگوی آنها بود و این ویژگی ارزشمندی برای افرادی محسوب می‌شود که در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و منصب برخوردار هستند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چون در نظام جمهوری اسلامی ایران محور مردم هستند و همین حضور و تواضع مقابل مردم، صبر، حوصله و بردباری با مردم باعث شد که بعد از شهادت حضرت آیت الله رئیسی جمعیت میلیونی در تشییع جنازه وی و همراهان شرکت کردند.

وی ادامه داد: افرادی هم که نتوانستند به دلیل بعد مسافت در تشییع جنازه شرکت کنند در شهرها، روستاها و مناطق مختلف کشور مراسم‌های عزا برپا کردند که این نتیجه عملکرد رئیس جمهور فقید بود، ضمن اینکه وقتی کسی در کنار مردم باشد مردم نیز پاسخ قدرشناسی را نیز خواهند داد.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه ویژگی دوم وی(شهید رئیسی) این بود که بسیار تابع ولایت و رهبری و در این امر بی‌نظیر بود، گفت: وی همه توجه خود را به دستورات و اوامر رهبری می‌دانست و دلش نمی‌خواست حرکتی انجام دهد که مقام معظم رهبری ناراحت شود، به همین دلیل می‌گفت «چون می‌دانم اختلاف موضوعی بوده که مقام معظم رهبری از آن ناراحت می‌شود، تلاش می‌کنم که اختلافات را ایجاد نکنیم و نداشته باشیم».

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ولایت پذیری شهید حضرت آیت الله رئیسی همین بس هر نکته‌ای را که مقام معظم رهبری می‌فرمود، بلافاصله به آن پاسخ می‌داد و با تشکیل هیئت دولت، اجازه نمی‌داد که دستورات مقام معظم رهبری بر زمین بماند.

وی خاطرنشان کرد: یاد داریم که برخی از رؤسای جمهور وقتی که مقام معظم رهبری دستوری می‌دادند، آنها این دستورات را مورد تمسخر قرار می‌دادند، طعنه می‌زدند، مسخره می‌کردند به آنها پاسخ نمی‌دادند، بلکه گاهی اوقات برعکس آن عمل می‌کردند، ولی همه نگاه شهید آیت الله رئیسی به مقام معظم رهبری بود و در سفرها همه ذکر وی رهبری بود؛ تا جایی که یکی از بانوان تصویر رئیس جمهور را کشیده بود ولی گفت چرا تصویر مقام معظم رهبری را نکشیدی؟.

حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: ولایی بودن رئیس جمهور شهید رئیسی بی‌نظیر بود و اثبات کرد که شاگرد شهید بهشتی است و در این مکتب پرورش پیدا کرده است.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ویژگی سوم شهید رئیسی این بود که ارزش‌ها، اسلام و انقلاب بر همه مسائل برای وی اولویت داشت و مقدم بود، به همین دلیل نگاه وی این نبود که برای دور بعد رای بیاورد، بلکه هر کجا برای تقویت ارزش‌ها ضرورت داشت، هیچ تعارفی نداشت.

وی اظهار کرد: در همین بحث حجاب و طرح نور که توسط نیروی انتظامی بر اساس قانون آغاز شد، حامی اصلی آن آقای رئیس جمهور بود و این کار ارزشمندی بوده که یک انسان در دنیا به نسبت مقام و جایگاه، نسبت به آینده بی‌تفاوت نباشد، لذا بر همین اساس شعارها، صحبت‌ها و سخنرانی‌های وی همه شعارهای انقلاب بود .

حجت الاسلام عبودی چهارمین ویژگی شهید مظلوم آیت الله رئیسی را مخلص بودن دانست و یادآور شد: وی اخلاص عجیبی داشت و هرچه از شهادت ایشان می‌گذرد، بیشتر متوجه اخلاص شهید آیت الله رئیسی می‌شویم، آنچه که به سفرها و صحبت‌های شهید آیت الله رئیسی برکت داد، همین اخلاص وی بود.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهید آیت الله رئیسی مثل برخی از رؤسای جمهور اهل حاشیه نبود و خود را از این موضوع جدا می‌کرد، علی رغم اینکه توهین و جسارت‌هایی نسبت به وی صورت گرفت، ولی هیچ گونه پاسخی به آنها ندادند.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی معتقد بود که این حواشی به زیان مردم و نظام است، لذا تنها جواب وی این بود که «اگر با توهین به من مشکلات مردم حل می‌شود، توهین کنید» که این تنها پاسخ شهید آیت الله رئیسی بود و این ویژگی ارزشمندی برای این شهید محسوب می‌شود و ما باید از آن درس بگیریم.
حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: همه ما باید مواظب باشیم که در زمینه شخصیت ایشان اغراق نکنیم، زیرا الحمدالله شخصیت شهید رئیسی به اندازه‌ای بزرگ بوده و ویژگی نیکو دارد که نیازی نیست ما گاهی اغراق کنیم که با عقل جور در نمی‌آید، زیرا این کار پسندیده نیست و بعضی از این اغراق‌ها باعث می‌شود خیلی‌ها از آن نتیجه عکس بگیرند.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه شخصیت حضرت آیت الله رئیسی به اندازه‌ای ارزشمند است که اگر همان شخصیت را تشریح کنیم، کفایت می‌کند، گفت: شهید حضرت آیت الله رئیسی کارهای بزرگی در طول این دو سال و ۱۰ ماه انجام داد، چون شرایط کشور قبل از این دولت به گونه‌ای بود که اواخر آن ما نمی‌توانستیم حقوق کارمندان را پرداخت کنیم، تورم بالا رفته بود، خزانه خالی شده بود و وضعیت به گونه‌ای بود که آقای نوبخت به رئیس جمهور نامه نوشت که مبلغی از خزانه به این کار اختصاص دهیم، رئیس جمهور در جواب نوشت «مگر در خزانه چیزی هم باقی مانده است؟!» که این ابتدای کار دولت حضرت آیت الله رئیسی بود.
وی جلوگیری از قطعی مکرر برق، رفع مشکل گاز برای استان‌های شمالی، همه گیری کرونا با تلفات روزانه حدود ۷۰۰ نفر که این کار در دولت شهید رئیسی در طول دو ماه جمع شد را از دیگر فعالیت های دولت سیزدهم دانست و افزود: وی در زمینه سیاست خارجی نیز خوب عمل کرد و با کشورهای همسایه ارتباطات خوبی برقرار شد که با سخت‌ترین آنها یعنی عربستان ارتباط برقرار کرد و بن سلمان با شهادت رئیس جمهور فقید گفت «قلب ما به درد آمده است».
حجت الاسلام عبودی یادآور شد: وزیر امور خارجه بحرین نیز علی رغم قطع رابطه با کشورمان بدون از هیچ گونه دعوتنامه در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت و اظهار همدردی کرد و پادشاه بحرین نیز اعلام کرد که می‌خواهیم ارتباط خود را با کشور جمهوری اسلامی ایران برقرار کنیم.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کشوری مثل مصر که ما هیچ وقت با هم ارتباط نداشتیم و سال‌ها این ارتباط برقرار نبوده، ولی وزیر امور خارجه آن در مراسم شهدای خدمت شرکت کرده و ‌می گوید ای کاش این گونه در ایران حضور پیدا نمی‌کردیم و سیاست خارجی ما سیاستی شد که نیاز به «برجام» و «اف ای تی آف» نبود.
وی عضویت در شانگهای، عضویت در اوراسیا و عضویت در بریکس به عنوان تشکل‌های بین‌المللی که خیلی مهم هستند را از دیگر دستاردها برشمرد و گفت: در بحث جبهه مقاومت وزیر انقلابی امور خارجه دولت سیزدهم غوغا به پا کرد و واقعاً خودش همچون یک رئیس جمهور بود و ملت بزرگوار ایران قدرشناس هستند و این موارد را فراموش نخواهند کرد و در تشییع این شهدا سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر 1766290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha