زبان فارسی در سومین شهر بزرگ ایالت نیجر آموزش داده می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی کشورمان در نیجریه، زبان فارسی در «سولیجا» سومین شهر بزرگ ایالت نیجر آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی کشورمان در نیجریه با هدف توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی در حوزه بین‌الملل به ویژه در غرب آفریقا و کشور نیجریه، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در این کشور کرده است.

با هماهنگی و مشارکت مرکز آموزش قران و حدیث شهر سولیجا، دومین دوره آموزش متوسطه و اولین دوره عالی زبان فارسی در سولیجا سومین شهر بزرگ ایالت نیجر کشور نیجریه آغاز شد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در نیجریه در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی اظهار داشت: فراگیری زبان فارسی یعنی آشنایی شما با ملتی که خمیر مایه فرهنگ آن شعر و ادب است.

وی افزود: اصولا هر زبانی به ویژه زبان فارسی، شما را با یک دنیای جدیدی آشنا می‌کند و زبان فارسی بخاطر قدمتش گویای یک تاریخ طولانی است.

کامرانی ادامه داد: فارسی آموزان نمایندگان مورد اعتماد دو کشور ایران و نیجریه هستند و می‌توانند به عنوان سفیران فرهنگ و ادب دو کشور نقش آفرینی کنند.

همچنین، همزمان با این دوره آموزشی، آیین اختتامیه دومین دوره مقدماتی و اولین دوره متوسطه آموزش زبان فارسی برگزار شد و از نفرات اول تا سوم با اهدای گوهینامه قبولی تجلیل به عمل آمد.

زبان فارسی در سومین شهر بزرگ ایالت نیجر آموزش داده می‌شود

کد خبر 1766304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha