حمایت جالب خواننده مشهور تونسی از مردم غزه

لطفی بوشناق، هنرمند تونسی به خاطر ترانه‌هایش در حمایت از فلسطین شناخته شده است در حاشیه شرکت در اپرت عربی تاکید کرد: دوست نداشتم، زنده بمانم تا ببینم در غزه چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، لطفی بوشناق، هنرمند تونسی در حاشیه شرکت در یک اپرت عربی که برای همبستگی با مردم غزه در پایتخت امان اردن برگزار شد، گفت: هنرمند باید شاهد زمانه خود باشد، آیینه‌ای باشد که واقعیتی را که در آن زندگی می‌کند، منعکس کند و حامل پیام مهمی باشد که مربوط به انسان و انسانیت است تا شرمنده نشود و وقتی به خودش نگاه می کند، بداند که تکلیف خود را دارد ایفا می‌کند.

وی گفت: نقش هنرمند بسیار مهم است و من بیش از یک بار گفته‌ام، هنرمند مهم‌تر از سیاستمدار است.

بوشناق افزود: اگر از شما بپرسند که در زمان بتهوون، براسانز و سید درویش چه کسانی حکومت می کردند؟ نمی‌دانید.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی فرهنگ، یکی از مهم‌ترین سلاح‌های باقی مانده در دست اعراب برای اثبات هویت، جلا دادن چهره و حمایت از اقتصاد است.

وی افزود: قتل عام در غزه را همه دنیا تماشا می‌کنند و این قتل عام ادامه دارد و من نمی‌خواهم با چیزهایی که در غزه می‌بینم زنده باشم.

روز جمعه، تئاتر آرنا در دانشگاه الاهلیه امان شاهد راه اندازی اپرت آوازی با عنوان «روح الروح» بود که در آن هنرمندان اردنی و عرب در همبستگی با غزه شرکت کردند.

برجسته‌ترین شرکت کنندگان این مراسم،  دیانا کرزون و زین عوض از اردن، معین شریف و علاء زلزلی از لبنان، صابرین و عمار حسن از فلسطین، صفاء سلطان از سوریه و لطفی بوشناق بودند.

کد خبر 1766337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha