دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشت

پیرعلی گفت: دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشت و این موضوع نیز در استان ما به جد پیگیری شد.

اسماعیل پیرعلی از رشد ۳۵ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در دولت آیت‌الله رئیسی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و هسته‌های فناور در استان از ۱۴۰ مورد به ۲۱۰ شرکت افزایش‌یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشت و این موضوع نیز در استان ما به جد پیگیری شد.

وی ادامه داد: نمونه توجه رئیس‌جمهور شهید به شرکت‌های دانش‌بنیان را در سفر دوم آیت‌الله رئیسی به استان شاهد بودیم و ایشان از مجموعه پارک علم و فناوری و دستاوردهای فناورانه استان از نزدیک دیدن کرد و در این دیدار توصیه داشت که در جذب نخبگان و جوانان مستعد بیش‌ازپیش اقدام شود و با جذب سرمایه‌گذار فعالیت‌های دانش‌بنیان استان را توسعه دهیم که این توصیه‌ها وظیفه ما را سنگین‌تر از گذشته کرد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال‌وبختیاری یکی از وظایف و رسالت‌های این نهاد را تأمین فضای فیزیکی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد و گفت: در تامین فضا برای شرکت‌ها ۲ رویکرد را دنبال می‌کنیم که در رویکرد نخست زمین در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود و در رویکرد دوم فضای اشتراکی برای شرکت‌ها تامین می‌کنیم.

پیرعلی با اشاره به اینکه پنج هکتار زمین در شهرک صنعتی شهرکرد آماده واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان استان شده است، افزود: این فضا برای شرکت‌هایی که فعالیت‌هایی پیرامون تولید صنایع فلزی، ماشین‌آلات و مواد شیمیایی دارند اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: برای رشته‌های بیوتکنولوژی و نرم‌افزار هم ۵۱۰۰ متر زمین در مجموعه پردیس پارک علم و فناوری استان آماده شده که طبق آیین‌نامه به شرکت‌های فعال واگذار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: ۴۰ هکتار زمین هم در رحمتیه شهرکرد قرار است به پارک علم و فناوری استان واگذار شود که نیاز است در شورای تامین مسکن استان بررسی و تصویب شود.

پیرعلی در خصوص تامین فضای اشتراکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان نیز اظهار داشت: دولت موظف است برای فعالیت‌های آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان فضاهایی تحت عنوان کلین روم یا اتاق تمییز تامین کند که دراین‌خصوص نیز سه هزار مترمربع فضا طراحی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان و توفیق آنها در صادرات و بازاریابی، افزود: اگرچه شرکت‌های استان نوپا هستند و هنوز درصد بالایی از حجم صادراتی را به خود اختصاص نداده‌اند؛ اما در سال گذشته یک و نیم‌میلیون دلار کالا صادر کردند.

کد خبر 1766346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha