اردن میزبان همایش بین المللی امدادرسانی به غزه

اردن همایش اضطراری بین المللی امدادرسانی به غزه را به هفته‌های آتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه ای گزارش داد: همایش اضطراری بین المللی درباره امدادرسانی بشردوستانه در نوار غزه به طور مشترک توسط سازمان ملل متحد، اردن، مصر و به دعوت سران سه کشور و دبیرکل سازمان بین المللی ۲۹ خرداد(۱۱ ژوئن) برگزار می شود.

در این همایش سران دولت‌ها، سازمان‌های بشردوستانه و امدادی بین‌المللی با هدف شناسایی راه‌های تقویت خواسته جامعه بین‌المللی به فاجعه انسانی در نوار غزه شرکت خواهند کرد.

این همایش که در مرکز همایش‌های ملک حسین بن طلال در ساحل دریای مرده برگزار می شود، تلاش دارد ابزار و گام‌های موثر برای پاسخ به خواسته‌ها و نیازهای عملیاتی و لجستیکی لازم در این چارچوب و تعهد به هماهنگی یکپارچه خواسته‌ها به وضعیت انسانی در غزه شناسایی کند.

سازمان ملل متحد روز گذشته(جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد: کمک های بشردوستانه که اجازه ورود به نوار غزه داده شده است، به دست ساکنان نمی رسد.

این سازمان مقامات اسرائیلی را عدم انجام وظایف قانونی شان متهم کرد.

پایگاه اکسیوس گزارش داد: ایالات متحده آمریکا در نظر دارد نشستس را هفته آینده در قاهره بین مسئولان آمریکایی، مصری و اسرائیلی برگزار کند تا بازگشایی گذرگاه رفتح بررسی شود و برنامه ای برای تدوین تضمین امنیت مرز بین مصر و جنوب نوار غزه تدوین شود.

کد خبر 1766380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha