شهید چمران نمونه عینی مبارز مجاهد و مجاهد مبارز است

فرماندار شهرستان بویراحمد شهید چمران را نمونه عینی مبارز مجاهد و مجاهد مبارز دانست و گفت: مجاهدت تنها از راه خودشناسی، خداشناسی و معنویت امکان پذیر است و شهید چمران همه این موارد را یکجا به کار بست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شهرام مهدوی مطلق» امروز در دوره آموزشی دانشجویان شرکت کننده در طرح شهید چمران در سالن ۹دی دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: بدون شناخت ابعاد مختلف زندگی حقیقی، اجتماعی و سیره زندگی شهید چمران نمی توان راز  جاودانگی این شهید بزرگ را شناخت .

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه وقتی وارد دانشگاه می شویم دوست داریم دانشگاه پر از جنب و جوش دانشجویی و تشکل های دانشجویی باشد، گفت: حضور در چنین دوره هایی در دانشگاه شورآفرین و فرصت مغتنمی برای خودسازی است .

وی شهید مصطفی چمران را یک انسان خود ساخته واقعی دانست و افزود: ابعاد شخصیتی شهید چمران عمیق تر از آن چیزی است که در اذهان جوانان و حتی جامعه ما شکل گرفته است.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه بیشتر شهید چمران را به عنوان یک رزمنده و جنگجوی مبارز می شناسند، ادامه داد: این تنها یک بعد از ابعاد شخصیتی شهید چمران است .

فرماندار شهرستان بویراحمد خطاب به دانشجویان، بیان کرد: باید حواسمان باشد که صرف مبارز بودن هنر نیست، آنچه در مکتب و آموزه های دینی ما خاصه قرآن و نهج البلاغه مورد تاکید است، نخست مجاهدت است، هر مجاهدی می تواند مبارز و جنگجو باشد ولی هر مبارزی مجاهد نیست .

وی شهید چمران را نمونه عینی مبارز مجاهد و مجاهد مبارز دانست و یادآور شد: مجاهدت تنها از راه  خودشناسی، خداشناسی و معنویت امکان پذیر است و شهید چمران همه این موارد را یکجا به کار بست .

مهدوی مطلق در جمع بندی مطالب، خاطرنشان کرد: افرادی مثل شهید چمران و با چنین ویژگی هایی وقتی مدیر، نماینده و وزیر شوند، یک مدیر توحیدی و خدا محور می شوند و این مجاهدان مبارز مکتب ساز و مکتب دار می شوند و خود الگویی برای کادرسازی و انسجام تشکیلاتی و گفتمانی می شوند .

فرماندار شهرستان بویراحمد شهید آیت الله رئیسی را هم یک مدیر توحیدی دانستند که ابعاد زندگی او بعد از شهادتش بیشتر قابل بیان و نظاره است.

کد خبر 1766405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha