تظاهرکنندگان اسرائیلی علیه نتانیاهو شعار دادند

ده‌ها هزار اسرائیلی در شهر تل‌آویو و در دیگر شهرها تظاهرات کرده و علیه نتانیاهو شعار سر دادند و خواستار تبادل اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ده‌ها هزار اسرائیلی روز شنبه در شهر تل آویو تظاهرات کردند و خواستار تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که کشورش از تل آویو در جنگ با غزه حمایت مطلق می کند، ادعا کرد که اسرائیل پیشنهادی سه مرحله ای را ارائه خواهد کرد، مردم در خیابان‌های اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار تبادل اسرا و آتش بس در غزه شدند.

برخلاف آنچه در سخنرانی روز جمعه بایدن بیان شد، دفتر نتانیاهو گفت که نتانیاهو «بر عدم پایان جنگ در نوار غزه تا زمانی که به تمام اهدافش دست یافته است» اصرار دارد.

در همین حال، جنبش حماس اعلام کرد: با هر پیشنهادی که آتش‌بس دائمی، خروج کامل از نوار غزه، بازسازی، بازگشت آوارگان و یک توافق جدی بر سر تبادل اسرا را شامل شود، برخورد مثبت خواهد داشت.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت: ده‌ها هزار اسرائیلی در تظاهرات مرکزی که هر هفته در میدان کاپلان در مرکز تل آویو سازماندهی شده بود، شرکت کردند و خواستار تبادل اسرا شدند.

خانواده‌های زندانیان در جریان شرکت در تظاهرات از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر توافقی را که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرده است، قبول کند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، خانواده‌های زندانیان در چند کلمه خطاب به تظاهرکنندگان در تل‌آویو گفتند: به تبادل اسرا بله بگویید.

در شهر قدس اشغالی نیز، هزاران اسرائیلی با هدف فشار برای تبادل اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام مقابل خانه اسحاق هرتزوگ تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان همچنین علیه نتانیاهو شعار دادند و خواستار برکناری و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

نتانیاهو بر آتش بس موقت، بدون پایان دادن به جنگ یا عقب نشینی از نوار غزه اصرار دارد، در حالی که حماس خواستار پایان جنگ، خروج ارتش اسرائیل، بازگشت آوارگان، تشدید امدادرسانی و شروع بازسازی است.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، اسرائیل و حماس ماه‌هاست که مذاکرات غیرمستقیم متزلزلی انجام گرفته و تاکنون بی نتیجه مانده است.

کد خبر 1766470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha