تبیین راه امام برای نسل جوان رسالت سنگینی بر دوش رسانه است

حجت الاسلام شمسی‌فر بر ضرورت تبیین و معرفی شخصیت والای امام راحل برای نسل امروز تاکیدکرد و گفت: بخشی از این وظیفه سنگین بر دوش رسانه ها می‌باشد که با معرفی ویژگی‌های شخصیتی، علمی، اخلاقی و معنوی امام راحل باید در تبیین ارزش‌ها بین قشر جوان و مقابله با توطئه‌های دشمن تلاش کنند.

حجت الاسلام بهروز شمسی‌فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، در رابطه با تکلیف‌مداری و مردم‌داری در سیره امام خمینی(ره) اظهارداشت: ویژگی‌های شخصی و شخصیتی امام راحل برگرفته از ارزش‌های دینی است، ایشان آشنایی کامل با قرآن و سیره اهل بیت(ع) داشت، مجتهد به تمام معنا و در اکثر علوم حوزوی صاحب نظر بود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به تسلط امام خمینی(ره) بر منابع دینی و سنتی افزود: امام راحل به جایگاه مردم در دین و انسی که با ارزش های دینی داشتند، آگاه بود با مردم ارتباط وسیعی داشت و برای مردم ارزش و احترام زیادی قائل بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌دانست که بدون کمک مردم نمی شود کاری را انجام داد، خاطرنشان‌کرد: امام راحل به کمک مردم انقلاب را تشکیل و هویت اسلامی را احیا نمودند.

حجت الاسلام شمسی‌فر ادامه‌داد: استقلال و آزادی، زیر بار ظلم نرفتن، شعار ما می توانیم، استکبار ستیزی و... از دیگر اقداماتی بود که به فرمان امام راحل و با نقش آفرینی مردم در میدان عمل تحقق یافت.

وی با بیان‌اینکه جوانان و آحاد مردم با پیروی از فرمان امام خمینی(ره) سدها را شکستند و پیروزی های بزرگی حاصل شد، عنوان‌کرد: مردم با آمدن به صحنه و تبعیت از فرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری به قله های رفیع پیروزی در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... دست یافتند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان‌کرد: تا زمانی که مردم در صحنه هستند و همچنان که با حضور در مناسبت های مختلف ایستادگی خود پای انقلاب را به نمایش می گذارند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی روبه جلو حرکت می کند.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات را یکی از عرصه های نتیجه بخش در شکست توطئه های  دشمن عنوان کرد و اظهارداشت: مردم انقلاب اسلامی همواره با ادامه راه امام راحل و گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب در صحنه های مختلف با حضور خود سبب شدند انقلاب همواره به جایگاه رفیع خود برسد و در منطقه و جهان نفوذ سیاسی داشته باشد.

حجت الاسلام شمسی‌فر با اشاره به اینکه امام راحل ارزش های دینی، اسلامی و اخلاقی را در زندگی فردی خود پیاده و در جامعه تزریق می کرد، ادامه داد: ایشان در عرفان نظری صاحب نظر بود و در عرفان عملی به قله های رفیعی رسیده بود و توجه امام راحل به نماز شب، توسل به اهل بیت(ع)، انس با قرآن و... سبب شد امام خمینی(ره) به جایگاه معنوی و عرفانی بالایی دست یابند و کلام ایشان نافذ شود و بر دل مردم بنشیند و در دل ها نفوذ کند.

وی خاطرنشان‌کرد: این ویژگی های شخصیتی، معنوی و اخلاقی امام خمینی(ره) سبب شد تا ایشان مقابل استکبار بایستد و از مظلومین دفاع کند و امروز تمام دنیا از اندیشه امام خمینی(ره) صحبت کنند و وصیت نامه سیاسی امام(ره) و تفکر ایشان گسترش یابد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان بیان‌کرد: با محوریت جهاد تبیین امروز لازم است که ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) را برای نسل امروز باید تبیین کرد و رسانه‌ها باید راه امام و رهبری را تبیین نمایند.

حجت الاسلام شمسی‌فر اظهارکرد: چون راه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برگرفته از دین و قرآن است، جوانان نیز این راه را پیروی می کنند و در سایه انجام وظیفه همگان به ویژه رسانه ها باید تلاش شود که زمینه را برای احقاق حق و مبارزه با ظلم ایجاد کرد.       

وی بیان‌کرد: امروز دشمن با طرح توطئه های مختلف در حال جذب جوانان و نوجوانان هستند و باید با معرفی شخصیت والای امام راحل و تبیین ارزش ها سد راه دسیسه های دشمن شد.

کد خبر 1766493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha