امام خمینی(ره) پایه گذار حکومت اسلامی با پشتیبانی مردم بود/ مهمترین وظیفه کانون های مساجد تبیین اندیشه  امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام حسینی گفت: امام راحل با عمل به آیات و روایات اهل بیت(ع) با آن بنیه قوی اخلاقی، عرفانی و معنوی با تکیه بر آیات و روایات و ایمان به خدا و هدایت مردم، روشنگری و بر پایه ایمان مردم این قیام را راه انداختند و حکومت اسلامی با کمک مردم به پا شد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: بعد از ماجرای غیبت امام معصوم که برای چهاردهمین معصوم جامعه بشری اتفاق افتاد، اهل بیت (ع) یک عده جانشینان و نواب خاص و یک عده نواب عام داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه بعد از نواب خاص نوبت نواب عام رسید که غیبت کبری شروع شد، افزود: در زمان غیبت کبری باید کسانی باشند که عَلَم و پرچم دین را بلند کنند تا بتوانند جامعه را در زیر پرچم حکومت اسلامی در مسیری که امام زمان (عج) برای تمدن اسلامی می خواهد راهنمایی و راهبری کنند.

وی ادامه داد: بعد از یک هزار و ۲۰۰ سال از غیبت کبری علمای دین و فرزندان اهل بیت(ع) تلاش های زیادی در قریه ها، شهرها و در بلاد اسلامی، حکومت های کوچک و بزرگ راه انداختند ولی در قرن چهاردهم نوبت به حضرت امام (ره) رسید و پرچمی را که امام (ره) بلند کرد، علیرغم قیام های سابق موفق شد.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: امام (ره) در آن جایگاه علمی، مرجعیتی، عرفانی، اخلاقی و سیر و سلوک به دامن مردم برگشت و به پایه ریزی حکومت اسلامی اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان با عمل به آیات و روایات اهل بیت(ع) با آن بنیه قوی اخلاقی، عرفانی و معنوی با تکیه بر آیات و روایات و ایمان به خدا و هدایت مردم، روشنگری و بر پایه ایمان مردم این قیام را راه انداختند و حکومت اسلامی با کمک مردم به پا شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: این حکومت اسلامی با سرکوبی مستکبران، طواغیت و ظالمان ایجاد شد و در جنگ تحمیلی با راهبری امام راحل ادامه پیدا کرد.

وی افزود: بعد از رحلت امام (ره) که نگرانی ها درباره جانشینی ایشان بود این عَلَم و پرچم به سفارش امام (ره) به مقام معظم رهبری رسید و در این مدت ۳۵ سال این راهبری همان طور مثل امام راحل بر پایه آموزه های وحی و تعالیم اهل بیت(ع) بر مدار تعالیم اسلام ناب این حکومت و جریان انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده است تا حکومت اسلامی زمینه ساز آن تمدن اصلی و حکومت اصلی و صاحب کل شود و در این مسیر بیداری جوامع دیگر اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اتفاقات رخ داده فلسطین، یمن، سوریه، لبنان و پیوست آن دانشگاه های اروپایی، گفت: همه این اتفاقات به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقالم معظم رهبری است که وصل به آن منبع فیض است و تا تشریف فرمایی حضرت صاحب (عج) و اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی آن حضرت ادامه دار هم خواهد بود.

وی تاکید کرد: در ادامه این تلاش امام راحل، شهدا و پرچمداری مقام معظم رهبری، امثال حاج قاسم سلیمانی و شهید آیت الله رئیسی ها، ما هم وظایفی داریم که یکی از وظایف ما وظایف جامعه تریبون دار و مخاطب دار ما است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: کانون های مساجد وظایفی نسبت به تبیین و روشنگری این واجب فوری و قطعی که مقام معظم رهبری فرمودند دارند و باید در مورد ضررها، مفاسد و اتفاقاتی که در زمان طواغیت و در زمان پهلوی و قبل از انقلاب اتفاق افتاده است صحبت کنند.

وی تاکید کرد: باید در مورد برکات انقلاب اسلامی و ربط این انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی آن صاحب کل در برنامه ها برای مردم سخنرانی و روشنگری شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه های کانون های مساجد استان در ایام ارتحال امام(ره)، گفت: برخی از برنامه های کانون های مساجد همچون اقامه عزا و بزرگداشت این ایام، تبیینی و سخنرانی و در قالب مداحی عمومی است که عموم مردم شرکت می کنند و برخی از از برنامه ها نوجوان محور و  دانش آموز محور است.

وی افزود: در این ایام در برنامه های نوجوان محور جلسات و حلقات روشنگری و حلقات دانش آموزی در مساجد توسط کانون های فرهنگی و هنری برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، برگزاری برنامه های اردویی مثل شرکت در برنامه ۱۴ خرداد، حرم امام (ره) و حضور در گلزار شهدا را از برنامه های کانون های شهری و روستایی استان اعلام کرد.

کد خبر 1766501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha