دستگیری حامیان فلسطین در موزه «بروکلین» نیویورک

پلیس نیویورک حداقل ۲۲ نفر را در تظاهرات معترضان طرفدار فلسطین در موزه بروکلین دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « news.rthk.hk»، پلیس نیویورک حداقل ۲۲ نفر را در تظاهرات معترضان طرفدار فلسطین در موزه بروکلین دستگیر کرد و برخی از آنها را به جرایمی از جمله حمله به یک مکان عمومی متهم کرد.

دستگیری حامیان فلسطین پس از آن انجام شد که صدها تظاهرکننده با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین و حمل بنرها و پلاکاردها به موزه هنر بروکلین رفتند تا از آنجا صدای خود را به مسئولین برسانند.

در حالی که بسیاری از تظاهرکنندگان در خارج از ساختمان موزه شعار می‎دادند، برخی از آنها نیز وارد موزه شدند و یک بنر بزرگ سیاه و سفید با مضمون «فلسطین را آزاد کن، از نسل کشی دور شو» با خود به داخل موزه بردند.

دستگیرشدگان به جرایم ادعایی از جملخ حمله به افسران پلیس، مقاومت در برابر دستگیری و دوچرخه سواری در پیاده رو متهم شدند.

سخنگوی موزه بروکلین با تایید اینکه این مکان در همان ساعت‌های اولیه ورود تظاهرکنندگان بسته شد، گفت: برای امنیت عمومی کارکنان خود موزه را تعطیل کردیم.

این در حالی است که تظاهرکنندگان حامی فلسطین به صورت کاملا مسالمت آمیز و تنها برای نشان دادن اعتراض خود و آگاه کردن عموم مردم از رنج فلسطینی‌ها وارد موزه برکلین شدند.

دانشگاه‌های آمریکا در ماه آوریل تبه واسطه تظاهرات حامیان فلسطینبه لرزه در آمدند که منجر به درگیری دانشجویان در محوطه دانشگاه با پلیس و دستگیری ده‌ها نفر شد.

تظاهرات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و بعدا در سراسر کشور و همچنین اروپا و جاهای دیگر گسترش یافت.

کد خبر 1766504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha