دعوت از ایران برای شرکت در جشنواره موسیقی ایروان

خانم هاسمیک موسیسیان، مدیر جشنواره موسیقی ایروان طی نشستی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان خواستار شرکت گروه‌های موسیقی ایران در این جشنواره شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به برگزاری جشنواره موسیقی ایروان در ماه سپتامبر مصادف با شهریورماه سال جاری، خانم هاسمیک موسیسیان، مدیر عامل شرکت "موسیقی ارمنستان" و مدیر این جشنواره طی نشستی با محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان خواستار شرکت گروه‌های موسیقی ایران در این جشنواره شد.

خانم هاسمیک موسیسیان با اشاره به سابقه ۱۵ ساله خود در عرصه موسیقی و برپایی جشنواره‌های مختلف، مطرح کرد: با تلاش، موسیقی ارمنستان را به جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره انگلستان، گرجستان و مجارستان برده است‌.

وی افزود: امسال، اولین جشنواره موسیقی در ارمنستان کلید خواهد خورد. این جشنواره به مدت ۷ روز از نهم تا پانزدهم سپتامبر برگزار می‌شود و گروه‌های مختلف موسیقی سنتی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

خانم هاسمیک موسیسیان به تدارک سالن‌های مختلف برای اجرای این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و هنری ایران و گروه‌های موسیقی فعال و مطرح در ایران درخواست داریم یک یا دو گروه موسیقی کشور ایران در جشنواره ایروان شرکت کنند.

وی افزود: شرکت‌هایی که در حوزه حمایت مالی، بازاریابی و ظرفیت‌شناسی موسیقی نیز فعال هستند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

خانم هاسمیک موسیسیان افزود: نوازندگان عود، تار، سه‌تار و نی به شکل تک‌نوازی نیز می‌توانند برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کنند.

وی درباره امکاناتی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد نیز توضیح داد: مسئولیت سالن و هماهنگی برای اجرا برعهده برگزارکنندگان جشنواره است.

اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز ابراز امیدواری کرد که  با توجه به همسایگی ایران و ارمنستان و روابط مطلوبی که بین دو کشور وجود دارد ایران بتواند حضور خوبی در این جشنواره داشته باشد.

وی بیان کرد: فراخوان جشنواره موسیقی ایروان در ایران منتشر می‌شود و امیدواریم گروه‌هایی از ایران که معرف موسیقی کشور هستند در این جشنواره حاضر شوند.

شایان ذکر است، شرکت "موسیقی ارمنستان" جشنواره موسیقی ایروان را برگزار می‌کند. این شرکت برگزارکننده جشنواره‌های موسیقی گوناگون از جمله "ایروان دودوک"، "شاراکان"، "سایات نواگ است. "هفته موسیقی ایروان" از تاریخ ۹ الی ۱۵ ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

کد خبر 1766508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha