اندیشمندان نیجریه‌ای از اندیشه‌های ماندگار امام خمینی(ره) گفتند

اندیشمندان و متفکران نیجریه در نشستی که به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد، به شخصیت و اندیشه‌های ماندگار امام خمینی (ره) و نقش ایشان در بیداری اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با هدف آشنایی قشرهای مختلف نیجریه‌ای با آراء و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در آستانه فرارسیدن ۳۵ امین سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام(ره)، نشست علمی و تخصصی با عنوان «اندیشه‌های ماندگار امام خمینی(ره) و اتحاد در مقابل استکبار» و با همکاری مجمع علمی نهضت اسلامی برگزار کرد.

بررسی آراء و اندیشه امام خمینی(ره) و نقش آن در توسعه و نشر آگاهی‌های ناب اسلامی در جهان و تطبیق آن با تحولات امروز جهان به ویژه در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی و جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و رفح با حضور اندیشمندان، اساتید، متفکران و علمای دینی در ایالت ناساراوا شهر لافیا مرکز این ایالت نیز از اهداف برگزاری این نشست بود.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آیین افتتاحیه این نشست، امام خمینی(ره) را شخصیتی فرا ایرانی و فراتر از جهان اسلام خواند و ایشان را یک رهبر با اندیشه‌های نوین برای کل جهان دانست و به استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم به عنوان دو شاخصه اصلی اندیشه‌های ناب امام(ره) پرداخت.

وی در ادامه، به قرار گرفتن استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم به عنوان هسته اصلی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و بسیج سرمایه‌های مادی و معنوی ایران اسلامی برای تحقق این مهم در دنیا اشاره داشت و حضور مردمی و دولتی کشورمان را در کنار مردم مظلوم فلسطین در این وضعیت بسیار دشوار، نمونه‌های بارز این تلاش‌ها یاد کرد.

اندیشمندان نیجریه‌ای از اندیشه‌های ماندگار امام خمینی(ره) گفتند

پس از آن، ۵ تن از اندیشمندان و متفکران نیجریه از دانشگاه ابوجا، دانشگاه ناساراوا، رئیس مجمع علمی نهضت اسلامی، دانشگاه احمد بلو زاریا و دانشگاه ایلورین از ایالت کوارا در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) و اندیشه‌های ماندگار ایشان سخنرانی کردند.

سخنرانان به طور خلاصه، به امام خمینی(ره) از نگاه دیگران و شخصیت‌های مهم جهان، ایران به عنوان تنها کشور و ملت حامی مردم فلسطین در جهان، اهمیت فلسطین از نگاه امام خمینی(ره)، وحدت امت اسلامی و خروش جهان اسلام بر رژیم صهیونیستی، نقش امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی به ویژه در کشور نیجریه و تأثیر میراث امام خمینی(ره) در آزادی مستضعفان و فروپاشی قریب الوقوع هژمونی غرب پرداختند.

اندیشمندان نیجریه‌ای از اندیشه‌های ماندگار امام خمینی(ره) گفتند

کد خبر 1766511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha