اعطای تسهیلات اشتغال به ۲۵۰ خانواده زندانی

جاده خشن و پر از سنگ لاخ وچالش، در این هیاهو و ناامیدی، پنجره ای باز می شود، نوری می تابد، دستی دستگیرت می شود و امدادگری تو را به فردای بهتر می خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ بدهکاری، ورشکستگی و...هرچه می خواهید اسمش را بگذارید. اتفاق که می افتد، زندگی سکته می کند و آدمها از پا می افتند.

در این جاده خشن و پر از سنگ لاخ وچالش بعضا انسان به دلیل مشکلات،گرفتاریها، بدهی،ورشکستگی و... به زندان می افتد، اینجاست که دیگر مشکل اسمش چالش و گره نیست، یک گرفتاری است.

زندان، دلتنگی و نگرانی و اضطراب و... می آورد، حالا زندانی و روزهایی که شب نمی شود و شبهایی که به اشک وغصه می گذرد.

طلبکار فشار می اورد، اما زندانی و بچه های درمانده، دوست و آشنایی که خیلی دوست ندارند، باخانواده معاشرت کنند.

در این هیاهو و ناامیدی، پنجره ای باز می شود، نوری می تابد، دستی، دستگیرت می شود و امدادگری تو را به فردای بهتر می خواند.

به تو سرمی زند، حالت را می پرسد، امید می دهد، شغلی جور می کند، وامی می دهد و کمک حال خودت و بچه هات می شود.

زن که باشی این خبرخوب اشک می شود و به گونه ات جاری می شود. آری سخن از اشتغال زندانیان است.

به گفته رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی، این نهاد به ۳۸۵۰ خانواده زندانی سرپرست در حوزه های مختلف با توجه به وضعیت این خانواده ها خدماتی چون کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه اجاره، ودیعه مسکن، کمک معیشت، اکرام و ایتام، اشتغال، خرید و ساخت مسکن داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی می‌گوید: این‌نهاد در حوزه اشتغال در سه مبحث آموزش کسب و کار، کاریابی و تسهیلات اشتغال فعالیت دارد و در سال گذشته (۱۴۰۲) ۲۵۰ خانواده زندانی از کمیته امداد تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۶۴ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی می افزاید: کمیته امداد با هم افزایی انجمن حمایت از زندانیان و اداره مراقبت بعد از خروج زندانیان ، در جهت توانمندسازی زندانیان آزاد شده و جلوگیری از بازگشت آنها به زندان، کسب و کاری برای آنها فعال می کند.

سلم آبادی می گوید: در جامعه نیاز به اعتماد سازی است تا فرد آزاد شده از زندان بتواند در شغلی مشغول فعالیت شود و امیدواریم این بستر در جامعه فراهم شود.

گزارش: مرضیه وحدت

کد خبر 1766538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha