راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان گام مثبت برای حمایت از هنرمندان است

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه یک گام مثبت برای حمایت از هنرمندان و توسعه صنایع‌دستی در استان است و نیز بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این مدرسه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مراسم افتتاحیه اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، غلام‌حسین عماری، فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه به بهره‌برداری رسید.

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در این مراسم گفت: راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه یک گام مثبت برای حمایت از هنرمندان و توسعه صنایع‌دستی در استان است و نیز بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این مدرسه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرمت مدرسه هدایت ارومیه در حداقل زمان انجام شده و اکنون به مکانی برای گرد هم آمدن هنرمندان صنایع‌دستی و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی شده است.

معتمدیان افزود: همچنین یک بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شود تا گردشگران هنگام بازدید از این مکان تاریخی بتوانند از صنایع‌دستی استان نیز خرید کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی دو اولویت کاری تعریف شده است که در گام نخست حفظ رشته‌های صنایع‌دستی استان بوده که جزو هویت آذربایجان غربی است و اولویت دوم این است که تولید آثار صنایع‌دستی باید صرفه اقتصادی داشته باشد که این امر نیز نیازمند تکمیل چرخه تولید تا فروش و یافتن حلقه‌های مفقوده این چرخه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان در اولویت بوده و در آینده نیز ساختمان قدیمی شهربازی ارومیه نیز تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدات خوبی برای توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی استان در حال انجام بوده و در این راستا حمایت‌های مالی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

مدرسه هدایت ارومیه یکی از بناهای فاخر استان است

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که سال گذشته با عنایت استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل شد که این اقدام استاندار یک خدمت و لطف بزرگ به فرهنگ و هنر به مردم استان بود که سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

وی افزود: مدرسه هدایت ارومیه یکی از بناهای فاخر استان بوده که دارای تزئینات بی‌نظیری بوده که پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شده که بخشی از به‌عنوان موزه صنایع‌دستی و بخشی نیز به محلی برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اختصاص یافته است.

صفری گفت: همچنین مدرسه هدایت در حال حاضر تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان استان در حوزه شعر، ادبیات، سینما و ... شده که برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در آن برگزار می‌کنند.

راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان گام مثبت برای حمایت از هنرمندان است

راه‌اندازی اولین خانه صنایع‌دستی استان گام مثبت برای حمایت از هنرمندان است

کد خبر 1766593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha