ملاک تایید صلاحیت‌ها قانون است

ره‌پیک در مورد روند تایید صلاحیت‌ها، گفت: ملاک تایید صلاحیت‌ها قانون است. آنچه در قانون آمده ملاک ماست و سوابق افراد نیز در این مهم تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سیامک ره‌پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان در بازدید از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از مسئولین ستاد انتخابات کشور به عنوان مجری انتخابات با هماهنگی که بین قوای مختلف شکل گرفت،  مقدمات کار اماده شد.از جهات مختلف کار را در صحت کامل پیش بردیم. هم از جهات رویه‌های مختلف هم از جهت نرم افزاری و تا پایان فرصت ثبت نام این کار ادامه خواهد داشت و سپس مطابق  تقویم اعلامی پیش خواهیم رفت.

وی در مورد روند تایید صلاحیت ها گفت: ملاک تایید صلاحیت‌ها قانون است. آنچه که در قانون تصریح شده ملاک ما ست و سوابق افراد نیز در این مهم تاثیرگذار است. 

ره‌پیک ابراز کرد: اینکه فردی در دوره ای تایید نشده است دلیل نمی‌شود که اکنون نیز تایید نشود. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که افراد مختلف استعلام گرفته و سپس مراجعه کرده اند، گفت: افرادی که برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند ممکن است در جایی عضوی از شورای نگهبان را دیده و سوال کرده باشند اما اینکه استعلام رسمی وجود داشته باشد، خیر چنین موضوعی صحت ندارد. 

در ادامه طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز گفت:  زمانبندی انتخابات مطابق تقویم اعلامی در حال طی شدن است و شاهد نظم خوبی هستیم. و دلیل آن نیز مصوبه شورای نگهبان است. 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا بانوان تایید صلاحیت خواهند شد، گفت: ملاک ما اصل ۱۱۵ قانون  و سوابق افراد است.

کد خبر 1766597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha