انقلاب امام(ره) به عنوان یک بعثت تاریخی، دنیا را بیدار و تحول جهانی ایجاد کرد

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انقلاب ما یک بعثت تاریخی است که جهان را بیدار و یک تحول جهانی ایجاد کرد، گفت: اثر امام خمینی(ره) همین انقلاب و عظمت آن در دنیا است.

آیت الله «سید نصیر حسینی» ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت بزرگی بود که بعد از ائمه اطهار علیهم السلام نقش بسیار عمیق و گسترده‌ای در معرفی اسلام به همه جهانیان ایفا و اسلام عملی، اسلام سیاسی، اجتماعی و اسلامی که آمده تا همه زندگی بشر را مدیریت کند، به دنیا معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: در دنیایی که همه افکار به بن بست رسیده مخصوصاً افکاری که به دنبال آسایش و رفاه انسان‌ها هستند انسان را در یک بن‌بست عمیق و خطرناک قرار دادند و دام‌های بسیار خطرناکی برای بشر به بهانه خدمت به بشریت و آزادی انسان پهن کردند.

وی ادامه داد: در همین تاریخ می‌خواستند اسلام، حجاب، حیا، معنویت و آزادی اسلامی را مانع توسعه، پیشرفت و آزادی بشریت معرفی کنند که امام(ره) با انقلاب اسلامی به همه این‌ها پایان داد.

آیت الله حسینی افزود: امام خمینی(ره) اسلام سیاسی، اسلام اجتماعی و اسلام حقیقی را معرفی کرد که اسلام می تواند عرصه های مختلف زندگی فردی، اجتماعی و مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی بشر را به درستی هدایت کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چون این احکام خداوند است، خالق و مالک عالم نیز پروردگار بوده و کسی بهتر از خداوند نمی‌تواند مخلوق خود را بشناسد و نیازمندی‌های او را رفع کند.

وی یادآور شد: عده زیادی در طول تاریخ استقرار بشر بودند که خداوند و احکام او را نشناختند و به معرفت نرسیدند، انسان و انسانیت را نیز درک نکردند و چنین افرادی نیز ضرر کرده و دنیا و آخرت خود را خراب کردند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: بسیاری به انسان و جامعه انسانیت خیانت کرده‌اند و قلم، قدم و بیان آنها جامعه بشری را از احکام خدا دور کرد ولی امام خمینی(ره) به همه بشریت خدمت کرد و امروز همه بشر آگاه، بصیر و بیدار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: مسئله فلسطین یک نمونه از بیداری انسانی در میان انسان‌های آزاده است و هر انسان آزاده ای بیدار شده و صدای خود را بر علیه ظلم و ستم بلند کرده است.

وی ادامه داد: یک روز شاید امام و انقلاب ما تنها بود، اما مسئله قدس، غزه و فلسطین را به عنوان یک شاخص معرفی کرد و هم اکنون همه افراد آگاه، خردمندان و دانشمندان در دنیا بیدار شده‌اند و فریاد آزادی مظلومان و قدس شریف را سر می‌دهند.

آیت الله حسینی بیان کرد: اگر امام اوصاف برجسته و خصوصیات فردی ویژه‌ای نداشت، امروز انقلاب اسلامی با این عظمت و گستردگی تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را خلق نمی‌کرد.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انقلاب ما یک بعثت تاریخی است که جهان را بیدار و یک تحول جهانی ایجاد کرد، گفت: اثر امام خمینی(ره) همین انقلاب و عظمت آن در دنیا است که عزتی به جبهه اسلام، سرزمین ایران و محور مقاومت بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروهای جبهه مقاومت تنها مردم کشورهای اطراف ما نیستند، بلکه این جبهه در قلب واشنگتن و آمریکا تشکیل شده است.

آیت الله حسینی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در نامه خود به دانشجویان آمریکا نوشتند «شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل دادید» و این واقعیتی است که امروز در قلب مهد جنایت، خیانت، استعمار و استثمار بشر این جبهه تشکیل شده و این به برکت نظام جمهوری اسلامی و اثر انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما هنوز امام خمینی (ره) را آن گونه که باید و شاید، نشناختیم و باید سال‌های سال بگذرد تا ما شخصیت امام راحل عظیم الشأن را بشناسیم.

وی گفت: اگر امام در آن دوران نبود،شاید انقلاب اتفاق نمی‌افتاد، تحول جهانی نیز ایجاد نمی‌شد و کشورمان زیر چکمه استعمار و استبداد ذلیل و حقیر بودند.

کد خبر 1766636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha