حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور نشانه زنده بودن  ملت ما است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضور پر شور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور به تعبیر مقام‌ معظم رهبری نشان داد که ملت ما زنده است و مردم نسبت به کسانی که یاور رهبر و خدمتگزار مردم هستند قدرشناسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، جمعی از علما، معتمدین و ریش سفیدان شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، فنوج، لاشار و بمپور با حضور در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را به آیت‌الله محامی تسلیت گفتند.

در ابتدای این دیدار مولوی کریم‌زایی امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و گرامیداشت سالروز قیام تاریخی۱۵ خردادماه عنوان کرد: کارهای زیادی به برکت نظام اسلامی در کشور و استان ما صورت گرفته و همچنان نیازمند ادامه این خدمات هستیم.

وی بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام در کشور تاکید کرد و گفت: دو عامل مهم موفقیت برای مسلمانان تقوا و وحدت است و تفرقه یک عامل مخرب بوده و باعث می‌شود دین و دنیا از دست انسان برود و انقلاب اسلامی ایران توانسته قدم‌های خوبی در جهت اتحاد و انسجام جوامع اسلامی بردارد.

آیت‌الله محامی نیز ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام تاریخی۱۵ خردادماه سال۱۳۴۲ بیان داشت: حضور پر شور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور به تعبیر مقام‌ معظم رهبری نشان داد که ملت ما زنده است و مردم نسبت به کسانی که یاور رهبر و خدمتگزار مردم هستند قدرشناسی می‌کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: بزرگترها بهتر می‌دانند که قبل از انقلاب شرایط چگونه بود اما لطف خداوند متعال شامل حال مردم کشور ما شد و انقلابی با محوریت معارف اسلامی پیروز شد که امام ۱۵ سال رهبری را عهده دار شد تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و پس از آن نیز ۱۰ سال انقلاب را راهبری کردند تا زمانی که رحلت فرمودند و پس از رحلت امام مجلس خبرگان مقام معظم رهبری را انتخاب کردند که ایشان نیز با قدرت و قوت این مسیر را دنبال و حکیمانه انقلاب را راهبری کردند و زمانی که امام خمینی(ره) با تمام عظمت از بین ما رفتند خللی در انقلاب پیش نیامد و انقلاب همچنان مستحکم مسیر خود را دنبال می‌کند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در شرایط کنونی ریئس جمهور کشور شهید شده اما تلاطمی در کشور اتفاق نیفتاد چرا که ما از جایگاه ولایت فقیه برخوردار هستیم و ایشان ستون خیمه انقلاب هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: به شهادت مردم خود استان وضعیت امروز استان با دوران قبل از انقلاب قابل‌ مقایسه نبوده و تفاوت مثل شب و روز است اما با این وجود در قالب شاخص‌های توسعه ذیل جدول قرار داریم‌.

وی گفت: در زمان دولت قبل و دولت فعلی پروژه‌های خوبی در استان آغاز شد و در دولت فعلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز اهتمام شخص رئیس جمهور به فرمایشات ایشان این پیشرفت‌ها شتاب بیشتری پیدا کرد  و فاصله معناداری با سایر استان‌ها داریم چرا که سایر استان‌ها نیز رشد و توسعه داشته‌اند و اگر بخواهیم این فاصله را جبران کنیم باید شتابی مضاعف رو به پیشرفت داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر پیشرفت‌ها در استان با همین شتاب ادامه پیدا کند در طول سه تا پنج سال آینده چهره استان کاملا متفاوت خواهد شد.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: شرط این کار این است که مسئولان همت بیشتر داشته و مردم نیز حضور و مشارکت بیشتر داشته باشند و شعار سال نیز توسط مقام معظم رهبری تحت همین عنوان نامگذاری شده و ما  در طول زمان تجربه کرده‌ایم که هر کجا مردم مای کار آمدند موفقیت حاصل شد و هر کجا مردم پای کار نیامدند کار پیش نرفت و چنین چیزی را در طول دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که برای اولین بار در تاریخ ایران ما با وجود تقدیم شهدای بسیاری اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود و این در حالی است که در طول زمان با یک تهدید بخش‌های زیادی از کشور جدا می‌شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنده سال‌های گذشته و در جلسه با سران طوایف و معتمدین استان عنوان کردم که باید مراقبت کنید تا قطار پیشرفت و آبادانی استان متوقف نشود اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و شتاب پیشرفت‌ها کم شد اما باز به لطف خداوند نتعال، پیگیری مقام‌ معظم رهبری و نیز هوشمندی مردم و جدا کردن مسیر خود از یک عده افراد خاص باز این قطار پیشرفت شروع به حرکت کرد.

کد خبر 1766669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha