نهضت امام خمینی(ره) جهان را متحول کرد

آیت الله اراکی با تاکید بر تبیین اندیشه های امام خمینی، گفت: نهضت بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه، جهان را متحول کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله محسن اراکی، امروز دوشنبه (۱۴ خرداد) در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) که در بیت تاریخی ایشان در خمین برگزار شد، گفت: امام خمینی رحمه الله علیه بزرگ مردی از استان مرکزی و زاده شهر خمین است و این شهر انسان را به یاد امام، آزادی خواهی، دفاع از مظلوم و حقانیت می اندازد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه قیام امام خمینی (ره) قیامی بزرگ و ارزشمند و الگویی برای همه آزادی خواهان جهان است، اظهار داشت: کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، صفحه جدیدی در تاریخ معاصر شد و امروز شاهد قیام هایی در سراسر دنیا به تاسی لز انقلاب ایران هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم به خوبی ابعاد نهضت بزرگ امام راحل را درک کنیم، خاطر نشان کرد: تلاش در این راستا امری ضروری است و همگان باید در این راستا گام های اساسی بردارند، چراکه این نهضت جهان را متحول کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ولایت امیرالمومنین(ع) تشکیل شده است، اظهار داشت: به همین دلیل است که از این حاکمیت به ولایت تعبیر می‌شود و همه در خط ولایت در حرکت هستند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه روابط اجتماعی بر اساس قانونگذاری جامعه تنظیم می‌شود، بیان کرد: بر اساس اسلام اگر مردم می‌خواهند روابط اجتماعی را تنظیم کنند، این مرکز قانون گذاری خداوند است و باید تحت نظارت فقیه عادل، کارشناس عادل، راستگو و درستکار باشد.

وی با بیان اینکه جامعه بر اساس وابستگی به قانونگذاری شکل می‌گیرد، اظهار داشت: آن هایی که پیرو هوای نفس و بی تفاوت هستند نمی‌توانند مرکز قانونگذاری باشند، چراکه بر اساس هوای نفس، منافع شخصی و گروهی، به مردم فرمان می‌دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترامپ و بایدن از جمله این افراد هستند، ادامه داد: روابط اجتماعی در آمریکا طوری تنظیم می‌شود که منافع یک درصد از سرمایه داران و قدرتمندان آمریکا تامین شود.

وی در ادامه به اعتراض دانشجویان به حمایت آمریکا از اسرائیل و حمله به یمن، اشاره کرد و گفت: این ها نشان دهنده منفعت طلبی، خود خواهی و راحت طلبی حاکمان آمریکا است.

این مقام مسئول به آرمان ها و اندیشه های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل و رهبر انقلاب هیچ گاه به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رئیس جمهور نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسید و مردم قدرشناس ایران اسلامی نیز در مراسم تشییع این شهید گرانقدر سنگ تمام گذاشتند.

کد خبر 1766670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha