اخلاق مداری ویژگی بارز امام راحل بود 

حجت‌الاسلام جلالی گفت: اخلاق مداری ویژگی بارز امام راحل بود که با رفتار جوانمردانه الگوی بزرگی برای شاگردان مکتب خود و مردم ایران بود.

حجت الاسلام جواد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  ضمن تسلیت بمناسبت  سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با اشاره به ابعاد سیاسی سیره‌ی حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این سیره در این جمله خلاصه می‌شود که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند ما در ابعاد سیاسی به اصطلاح زندگی حضرت امام خمینی(ره) می‌بینیم که اصل سیاست به معنای کسب قدرت است یعنی رسیدن به قدرت و کسب قدرت بر روی زمین است و خداوند هم می‌فرماید «ما وعده می‌دهیم که مستضعفین عالم را به قدرت می‌رسانیم در زمین آنها را ائمه، وارث قدرت و ثروت زمین قرارشان می‌دهیم».

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امام راحل شاگرد واقعی مکتب سول خدا و امام علی هستند، خاطر نشان کرد: ما بعنوان یک شاگرد حقیقی مکتب رسول الله (ص) و امیرالمومنین(ع) و ائمه علیهم السلام حضرت امام خمینی را شاگرد واقعی این مکتب می‌دانیم چرا که این التزام را حضرت امام داشتند و  حضرت امام خامنه‌ای هم همین‌گونه هستند.

وی با بیان اینکه با هر وسیله و ابزار غیراخلاقی کسی نمی‌تواند صاحب قدرت و مقام شود، تصریح کرد: باید جوانمردانه رفتار کرد چرا که اسلام حتی برای رفتار با کافر دستورات خاصی داده است.  

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: امام راحل خطاب به دشمن می‌فرمود وقتی برای فتح سرزمینی اقدام می‌شود حق ندارید زنان و کودکان را بکشید، درختانشان را قطع کنید و حیواناتشان را آتش بزنید این‌ها فرهنگ اسلامی است اما چیزی که اکنون می‌بینیم این است که دشمن ما در غزه و  فلسطین به هر ابزار کثیفی دست میزند و مردمان این مناطق را مورد کشتار بی‌رحمانه قرار می‌دهد.
وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) بعنوان یک الگو در این زمینه کاملا التزام داشتند به آنچه که خودشان شعار میدادند و به دستورات اخلاقی، دینی و خصوصیات بالغه‌ انسانی پایبند بودند و اینها را براحتی در اوج مبارزات سیاسی می‌شود دید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر سخنرانی‌های امام را گوش دهید خواهید شنید چقدر با احترام و منطق بدون هیچگونه بی‌احترامی و بداخلاقی عمل می کردند و هیچگاه در سخنرانی‌هایشان نسبت به سران نظام طاغوت  و سران دشمن با الفاظ زشت صحبت نمی کردند.

حجت الاسلام جلالی شهید آیت‌الله رییسی را شاگرد مکتب امام خمینی(ره) خواند و بیان کرد: آیت‌الله رییسی در عمل شاگرد اسلام ناب محمدی بودند  که در مبارزات سیاسی با اخلاق پیش می‌رفتند و این‌ها را عملا از حضرت امام و شهیدبهشتی یاد گرفتند.  

وی با اشاره به ادب و رفتار شهید بهشتی نیز عنوان کرد: ایشان در مناظراتشان با سران مختلف همچون حزب توده که در تلویزیون پخش می‌شد با ادب، احترام، صبر، سعه صدر برخورد می‌کردند بطوریکه هر کسی این را گوش میدهد می‌بیندو اعتراف می‌کند که عجب منطق و اخلاق  بالایی دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: در جنگ با دشمن بعثی امام خمینی(ره) و حضرت آقا تاکیداتی داشتند که شما حق ندارید مردم بیگناه را بزنید و در نظام جمهوری اسلامی نیز تاکید می‌کنند به فرماندهان موشکی که شما موشک نقطه زن بسازیدکه در مواجهه با دشمن ما فقط دشمن را هدف قرار دهیم تا لطمه‌ای به مردم غیرنظامی وارد میاید.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: اکنون پس از سال‌ها تلاش دانشمندان موشکی مشاهد می‌کنیم کشورما یکی از معدود کشورهایی است که با دقت بسیار بالایی صاحب موشک‌های نقطه زن شده و این ماحصل همان اخلاق سیاسی است که بزرگان ما در انقلاب اسلامی داشتند.

 وی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان ایشان مظلومانه بود، گفت: پس از توهین‌ها و تمسخرها ناجوانمردی‌هایی که از سوی برخی جریانات اتفاق افتاد دیدیم این شهید بزرگوار با چه بزرگ‌منشی رفتار کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اضافه کرد: اکنون جامعه‌ می‌بینیم جامعه ما مجدد به ارزش‌های اخلاقی حضرت امام و انقلاب اسلامی برگشته و  امیدوارم که در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم هم سیاستمداران ما اصل اخلاق را رعایت کنند و در مناظرات سیاسی و مبارزات انتخابی با تاسی از اخلاق و منش امام و شاگردان مکتب ایشان گام بردارند.
 

وی در پایان گفت: بی‌شک رفتار سیاستمداران باعث می شود مردم نیز با اخلاق و درایت برخورد کنند و از بزرگان الگو بگیرند.

کد خبر 1766682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha