امام خمینی(ره) نظام سلطه را به حکومت اسلامی تبدیل کرد

حجت الاسلام بابایی گفت: امام خمینی با ایجاد تحولی بزرگ در ایران اسلامی نظام سلطه را به حکومت اسلامی تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی کارشناس مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: امام خمینی(ره) در ۳ زمینه کشوری، امت اسلام و سطح جهان تحولاتی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: تحول در ایران این بود که یک نظام سلطنتی را به حکومت اسلامی تبدیل کرد یک نظام دست نشانده حقیر و زیر سلطه‌ای که تبدیل به کشوری مستقل و عاری از نیاز به ملل قدرتمند کرد.

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی فرمانده انتظامی کردستان گفت: امام به ملت اسلامی با تزریق نیروی «ما می‌توانیم» برای سرپا ایستادن و رهایی از سلطه استکبار انرژی و نیرو بخشید.

کارشناس مذهبی بیان کرد: امام حتی در بعد وسیع‌تر جهان اسلام هم به ملت‌های اسلامی که منفعل شده بودند و صدای آنها شنیده نمی‌شد توان و قدرتی داد که توانستند در صدر رسانه‌های جهان قرار بگیرند.

انقلاب اسلامی ایران صدای مظلومیت غزه شد

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی عنوان کرد: این انقلاب با رهبری امام خمینی ظلم به ملل اسلامی را در صدر اخبار جهانی قرار داد و صدای مظلومیت غزه شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی معنویت را مجددا به هویت جهان اسلام بخشید و در جای که نظام لیبرال سرمایه‌داری و مادی گرایی حرف اول را می‌زد امام نظام را از ریشه تغییر داد و صدای جهان اسلام را بالاتر از همه صداها قرار داد.

 کارشناس مذهبی استان کردستان افزود: امام در مقابل این تغییراتی که ایجاد کرد نه توپ، نه تانک و نه اسلحه و سپاه هیچی نداشت فقط با نیروی مردمی و نهایتا دادن بیانیه‌ای کاغذی و پخش نوار کاستی که در بین تعدادی از مردم پخش می‌شد انقلاب را هدایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی عنوان کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، حضرت امام کوهی از ایمان و امید بود و حتی شهید مطهری هم که ایمانداری او زبانزد بود در سفر به پاریس و دیدار با حضرت امام از ایمان ایشان حیرت زده شده بود.

وی گفت: امام ۴ هدف داشتند که هدف نهایی او اسلام، راه ایشان مبارزه با استکبار، و ایمانی مبتنی بر مردم و امید به پروردگار و حرکتی که برای الله باشد و موجب نصرت آفرینی شود.

تکیه امام بر حمایت مردم بود

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی فرمانده انتظامی کردستان اذعان کرد: تکیه امام بر حمایت مردم بود و تنفیذ رای مردم را مقدم بر نظر خود دانست حتی وقتی با رای مردم رییس جمهور خائن انتخاب شد، امام گفت من به ایشان رای ندادم اما نظر مردم ملاک انتخاب است.

وی تصریح کرد: میزان رای به نظر امام ملت بود و این طرح نو متکی بر رای مردم، نظر و انتخاب مردم توسط امام در حکومت داری بنا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی گفت: بعد از حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هم همین رویه و راه را ادامه دادند و اکنون هم تمام مسوولان مستقیما یا با واسطه رای مردم انتخاب می‌شوند و این نمود مردم سالاری دینی است.

وی تصریح کرد: اوایل انقلاب می‌گفتند که انتخاب جمهوریت در حاکمیت نطام یک روشن فکری موقتی است که به مرور از بین می‌رود و امام از سر تعارف این واژه در ایجاد کرده است اما نه تنها اینگونه نبود بلکه رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کردند که امام خمینی رودربایستی با هیچ کس ندارد و این حسن خلق ایشان است.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: اوج اعتقاد امام به مردم بود و تمام شئونات در نظام جمهوریتی کشور با واسطه مردم اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی گفت: زهد و پارسایی امام در زندگی شخصی عیان بود، زندگی در خانه‌ای محقر و ساده که همه را تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی اذعان کرد: امام همواره می‌فرمود که مردم همیشه خودشان حاضر در همه حال باشند و برای انتخاب مدیران و اشخاص مسوول کسانی که از بطن مردم هستند و درد را حس کردند و زندگی ساده و شفافی دارند، انتخاب شوند.

شهید رییسی دارای زندگی ساده بود

کارشناس مذهبی ادامه داد: شهید رئیسی هم زندگی شفاف و ساده داشت و زهد و پارسایی داشتند کما اینکه در تشییع میلیونی توسط مردم این محبوبیت را دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش‌رو باید فردی که درگیر جناح بندی و قومیت است حذف شود و با دید مردم‌ و انتخاب آنها فردی که طرفدار شایسته سالاری است برگزیده شود.

وی اذعان کرد: فردی که بی‌هنر است نباید زمام دار شود و امام هم خودش انتظار داشت مردم کسی را انتخاب کنند که کامل باشد و در عین حال استقلال و حریت داشته باشد.

کارشناس مذهبی گفت: بارزه دیگر امام اینکه دست در دست الهی داشت و همین موجب بخشیدن شجاعت در او شده بود و حتی نماز اول وقت خود را مقدم بر هر چیزی می‌دانست.

کد خبر 1766684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha