رئیس جمهوری با معیارهای مبتنی بر اسلام ناب تعیین کنیم

حجت الاسلام سلیمانی گفت: در انتخابات باید نماینده و ریاست جمهوری تعیین کنیم که معیارهای مبتنی بر اسلام ناب را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدجواد سیلمانی عصر امروز دوشنبه (۱۴ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، به تشریح دوران حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اظهار کرد: امام خمینی(ره) وقتی نهضتش را شروع کرد حتی برخی از علما در نجف باور نداشتند حکومت اسلامی تشکیل شود و می‌گفتند آقای خمینی با چه نیرویی می‌خواهد شاه را سرنگون کند اما ایشان فرمودند: یاران من الان در کوچه‌ها مشغول بازی هستند.

وی با بیان اینکه در اوج ناباوری شاه را امام خمینی(ره) به کمک این ملت و عنایات الهی ساقط کرد، افزود: در اوج ناباوری امام(ره) نظام اسلامی را تاسیس و تثبیت کرد و پس از آن از دنیا رفت؛ در حالی که دنیا باور نمی‌کرد که این حکومت حتی چند ماه در مقابل حملاتی که دشمنان می‌کنند دوام بیاورد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در اوج ناباوری ۴۰ سال این حکومت اسلامی استمرار پیدا کرد و منطقه متوجه انقلاب اسلامی شد و یمن، حزب الله لبنان، عراقی‌ها خواستار چنین حکومتی شدند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به الگوگیری گروه حماس از اراده و منطق امام(ره) و مقاومت مردم ایران برای مبارزه با اسرائیل، بیان کرد: در اوج ناباوری اکنون مقاومت برترین قدرت منطقه است و بعد از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق، برخی کشورهای منطقه متوجه شدند اسرائیل قدرت برتر نیست و باید به ایران اسلامی تکیه کنند.

وی تصریح کرد: در اوج ناباوری، عجیب‌تر این است که امروز می‌بینیم جوانان امریکایی و اروپایی برای حمایت از فلسطین به پا خواستند یعنی یک زلزله‌ای در ۱۰ - ۱۵ سال آینده در اروپا می‌آید و جوانانی به منصه ظهور می‌رسند و مسئولیت می‌پذیرند که متاثر از انقلاب اسلامی و حامی جبهه مقاومت هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: نقطه‌های امیدی را که بعد از نهضت رسول خدا(ص) در صدر اسلام به صورت معجزه‌آسا یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کرد، پیدا شده بود این نقطه‌های امید در نهضت امام خمینی(ره) هم مثل صدر اسلام دوباره خودنمایی کرد اما با این تمایز که مسلمانان صدر اسلام بصیرت نداشتند تا با اسلام‌های قلابی خلفا و امویان و متحجران مبارزه کنند تا این نهضت به همان شکلی که رسول خدا می‌خواست ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: امام خمینی(ره) آمد این اسلام و تمدنی را که مقلوب مغول‌ها و در زمان قاجارها مقلوب نظام سلطه و استعمار شده بود، دوباره زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب همین اسلام ولایی است که رهبر معظم انقلاب همیشه معیارهای آن را بیان می‌فرمایند، تصریح کرد: در انتخابات باید توجه داشته باشیم نماینده و ریاست جمهوری تعیین کنیم که معیارهای مبتنی بر اسلام ناب را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم به تشریح اسلام قلابی و انحرافی در عصر کنونی پرداخت و ادامه داد: خوارج در مقابل امام علی(ع) ایستادند و امروز هم جریانی است که ولی فقیه را قبول ندارد و با آن مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر اینکه امام(ره) می‌فرمود به طرفداران اسلام امریکایی رأی ندهید، در ادامه افزود: شهادت آیت الله رئیسی خیلی ضربه سنگینی بود اما رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی فرمودند: «خدمات خالصانه رئیس‌جمهور فقید فقط به دوره حیاتش خلاصه نمی‌شود. آقای رئیسی بعد از حیاتشان هم خدمات ارزنده‌ای به کشور کردند.»

وی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی گفتمان اسلام ناب را در عرصه سیاست دوباره ظاهر کرد، گفت: در همین راستا رهبر انقلاب فرمودند: «شهید رئیسی مظهرِ شعارهای انقلاب اسلامی بود، گفتند حرف‌های اصلی انقلاب از زبان رئیس جمهور خارج می‌شد و ایشان این شعارها را، شعارهای خود قرار داده بود.»

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ملت ایران رئیس جمهوری می‌خواهد که دنبال امریکا نباشد بلکه دنبال خدمت به محرومان و اهل کار و تلاش باشد، عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بیان کردند: «بعد از فقدان این عزیز دیدم تقریبا همه روزنامه‌ها و مطبوعات و در فضای مجازی و اشخاص گوناگون از جریان های مختلف از او حرف می‌زنند و تمجید می‌کنند دلم برای رئیسی سوخت؛ در زمان حیات او آنها حاضر نبودند یک کلام از این حرف‌ها را بزنند.»

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امروز رهبر انقلاب تأکید کردند به رئیس‌جمهوری رأی دهید که فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد.

وی  با بیان اینکه شهادت در برخی مقاطع تاریخی عزت می‌آورد، گفت: اگر دیدید در جامعه شما وفور نعمت است اما جان و مال و ناموس ملت تحت سلطه امریکا است، اینجا اسلام مُرده است چون ذات اسلام به مسلمان عزت می‌دهد نه ذلت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه منطق امام خمینی(ره) و مقاومت برای ما عزت، بسترسازی ظهور، آزادسازی خرمشهرها، رسیدن به قله‌ها و سقوط رژیم اسرائیل به ارمغان می‌آورد، افزود: آگاهی به قوانین، اعتقاد به نظام اسلامی و نگرش امانی به قدرت داشته باشد، ولایتمداری، عدالت‌ورزی، خدمتگزاری به مردم و محرومان از جمله معیارهای انتخاب رئیس جمهور و کارگزار برگزیده در اندیشه امامین انقلاب است.

کد خبر 1766696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha