ضرورت الگو قرار دادن شهدای خدمت در جهت خدمت به مردم

حجت الاسلام نوفرستی بر ضرورت الگو قرار دادن شهدای خدمت در جهت خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: این شهدا نشان دادند که اگر خدایی عمل کنیم هم در نزد خدا و هم در نزد مردم جایگاه و عظمت خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت که در مسجد الرسول(ص) بازار بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام دارد و در منابع اسلامی از آیات قرآن و روایات آمده است.

وی با بیان اینکه حکومت صالحان در زمین یکی از پیشگویی‌های قطعی و مسلم قرآن کریم است افزود: خداوند در آیه ۵۵ سوره نور می‌فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیمَکنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یعْبُدُونَنی لا یشْرِکونَ بی شَیئاً وَ مَنْ کفَرَ بَعْدَ ذلِک فَأُولئِک هُمُ الْفاسِقُون ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده داده است که به‌یقین، خلافت روی زمین را به آنان خواهد داد. همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیت و آرامش مبدّل می‌کند، آن چنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.»

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به تلاش‌های ائمه اطهار(ع) برای استقرار حکومت اسلامی، ادامه داد: در طول تاریخ طاغوتیان همواره به دنبال جدایی مردم از ولایت و امامت بودند برای همین امامان معصوم(ع) را زندانی و به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران به در پی اجبار مأمون و انتصاب حضرت به ولایتعهدی خویش، تصریح کرد: آن روز مردم ایران این زمینه را فرصت نکردند امام رضا(ع) را یاری کنند ولی ما مدیون امام رئوف و حضرت معصومه(س) و فرزندان موسی بن جعفر(ع) هستیم.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده بیان کرد: پیامبر(ص) شأن نزول این آیه را مرتبط با مردمانی از نسل سلمان فارسی دانسته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مردم باید خودشان نظام اسلامی را حفظ کنند، افزود: امروز به جبهه بزرگ مقاومت در سرزمین‌های یمن، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، نیجریه افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی به نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه فرمودند: شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

به گفته وی؛ این روزها بساط رژیم صهیونیستی در حال جمع شدن است و فرصتی برای مسلمین و بشریت به برکت انفاس قدسی و مدیریت امام (ره) و رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب فراهم شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه به بیان شخصیت پر کار، صادقانه و ولایتمدار شهید آیت الله رئیسی پرداخت و افزود: شهدای خدمت الگویی برای خدمت کردن به مردم هستند چون نشان دادند که اگر خدایی عمل کنیم هم در نزد خدا و هم در نزد مردم جایگاه و عظمت خواهیم داشت.

کد خبر 1766756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha