نصب تابلوهای راهنمای جدید در حرم مطهر رضوی

تابلوهای اطلاع‌رسانی حرم مطهر رضوی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی اصلاح و تعویض شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بهبود و اصلاح تابلوهای اطلاع‌رسانی حرم مطهر رضوی با تعویض و نصب تابلوهای راهنما اصلی در فضاهای روباز این آستان متبرک به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی صورت پذیرفت.

ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﺳﺮدرﮔﻤﯽ و اتلاف وقت زائران حضرت رضا(ع) به هنگام ورود به صحن‌ و سرای قدسی و هدایت صحیح به نقاط زیارتی مدنظر آنها یکی از مهم‌‍ترین اهداف مدیریت حرم مطهر و خادمان رضوی است. توسعه سریع و افزایش فضاهای زیارتی در حرم مطهر رضوی نیز ضرورت اطلاع رسانی و راهنمایی زائران را دوچندان می کند.

بر همین اساس مطالعات و طراحی سبک جدیدی از تابلوهای راهنما زائر در سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی انجام گرفت، تا علاوه بر ایفای نقش اصلی خود از زیبایی و تناسب مناسبی با منظر حرم مطهر هم برخوردار باشد.

در اجرای این پروژه ۲۴۵ تابلو در ۱۱ نوع مختلف متناسب با کاربرد تعریف شده خود و برخورداری از طراحی خاص و صنعتی با حروف برش خورده تولید و طی مدت زمان دو سال در نقاط مختلف و فضای باز حرم مطهر جانمایی شده است.

در طراحی برخی از مدل های این تابلو های جدید با بدنه فلزی، ویژگی "پشت نور" لحاظ شده است. به کمک این ویژگی با روشن شدن چراغ های داخل تابلو علائم و کلمات مندرج بر روی تابلو نیز روشن و خوانایی قابل ملاحظه ای در زمان تاریکی هوا ایجاد می شود.

رنگ‌بندی این تابلوها نیز با الهام از رنگ‌های موجود در گنبد مطهر همچون آبی لاجوردی، سبز، طلایی و خاکستری استفاده شده که بر زیبایی کار افزوده و خوانایی بالایی را ایجاد کرده است.

علائم گرافیکی و فونت حروف به کار رفته در این تابلوها نیز کاملا اختصاصی به صورتی خوانا و با الهام از خوشنویسی اسلامی- ایرانی طراحی شده است.

طراحی و نصب ۱۶ تابلوی اذن ورود

همچنین ۱۶ تابلوی اذن ورود مبتنی بر طراحی جدید، در ورودی‌های باغ رضوان، باب الهادی(ع)، باب الکاظم(ع)، صحن امام حسن مجتبی(ع)، صحن غدیر و کوثر، باب الجواد(ع)، باب الرضا(ع) و بست‌های شیرازی، طبرسی و نواب نصب شده است.
شایان ذکر است در فاز بعدی اجرای تابلوهای اطلاع رسانی برای فضاهای سرپوشیده و رواق های حرم مطهر رضوی در دستور کار خواهد بود و هم اکنون مطالعات آن در حال انجام است.

پایان پیام/

کد خبر 1766770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha