قرآن‌های بریل برای حجاج روشندل در حج امسال

ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی از در دسترس قرار گرفتن قرآن‌های بریل برای حجاج نابینای بیت الله الحرام در حج امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصرالیوم، ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی برای تقویت طرح «انسانیون»، نسخه‌های قرآن کریم به خط بریل را برای حجاج نابینای بیت الله الحرام در موسم حج امسال(۱۴۴۵)  فراهم کرده است، نسخه های قرآن به خط بریل در راهروها و کناره‌های حرمین شریفین قرار داده شده است تا این افراد بتواند به قرائت قرآن و تدبردر آیات آن اقدام کنند.

ریاست امور دینی در جریان موسم حج به عنوان بخشی از طرح «انسانیون» به گروه ارزشمند از حجاج توجه دارد و کمک به آنها برای قرائت قرآن و تفسیر آن را از طریق قرآن‌های بریل الکترونیکی انجام می گیرد تا افرادی که در قرائت قرآن با مشکل مواجه هستند، یاری کند.

مشخصه قرآن‌های بریل الکترونیکی تبدیل حروف ثابت به حروف متحرک است که طبق آیات قرآن به صورت الکترونیکی شکل می گیرند. این طراحی به نابینایان کمک می کند تا به صفحات، سوره‌ها و جزء‌ها به آسانی دسترسی پیدا کنند.

قرآن‌های بریل برای نابینایان در مکان مشخص قرار داده شد. علاوه براین، مکان‌ها و کمدهایی برای قرآن‌های الکترونیکی حرمین شریفین و ترجمه قرآن از معانی کلمات آن به زبان‌های متعدد از جمله انگلیسی، اردو و اندونزی در نظر گرفته شده است. داخل نمازخانه‌های ویژه سالمندان و افراد معلول در مسجد الحرام و مسجد النبی این قرآن‌ها وجود دارد.

ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی همچنین نسخه‌های زیادی از قرآن کریم را در سراسر مسجد الحرام در دسترس حجاج قرار داده است تا در موسم حج امسال از آن بهره ببرند.
همچنین ترجمه قرآن کریم در مسجدالحرام را به ۳۵ زبان مختلف در دسترس حجاج قرار گرفته شده است که شامل زبان‌های انگلیسی، اردو، فرانسوی، اندونزیایی، ترکی، چینی، سومالیایی، ملیباری، بنگال، فیلیپینی، اسپانیایی، آلبانیایی، هوسا و سایر زبان‌هاست.

این قرآن‌ها در کنار قرآن‌های بریل برای نابینایان در دسترس حجاج قرار گرفته است.

کد خبر 1766771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha