درخواست کارشناسان سازمان ملل برای به رسمیت شناختن فلسطین

گروهی از کارشناسان سازمان ملل از همه کشورها خواستند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و تاکید کردند که این اقدام اعتراف به اهمیت حقوق ملت فلسطین و مبارزات و رنج آنها در راه آزادی و استقلال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، گروهی از کارشناسان سازمان ملل از همه کشورها خواستند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

کارشناسان در بیانیه ای اعلام کردند: این به رسمیت شناختن، اعتراف به اهمیت حقوق ملت فلسطین و مبارزات و رنج آنها در راه آزادی و استقلال است.

آنها تاکید کردند: فلسطین باید بتواند از خودمختاری کامل برخوردار باشد. فلسطینی‌ها از حق تعیین سرنوشت خود و توسعه آزادانه به عنوان مردمی دارای امنیت برخوردار باشند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، این پیش شرط صلح پایدار در فلسطین و کل خاورمیانه است که با اعلام فوری آتش‌بس در غزه و عدم تهاجم نظامی بیشتر به رفح آغاز می‌شود.

آنها با تاکید بر تصمیمات اخیر دیوان بین المللی دادگستری که از اسرائیل خواسته بود عملیات نظامی خود در رفح را فورا متوقف کند و همچنین تصمیم دادگاه بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی، گفتند: دولت ها باید از تهدیدات و حملات علیه دیوان بین المللی دادگستری خودداری کنند. این دادگاه ها باید بدون دخالت و تهدید خارجی عمل کنند تا وعده عدالت جهانی و پاسخگویی فردی برای همه قربانیان را محقق کنند.

این در حالی است که اسرائیل حملات خود را به رفح پس از حکم دیوان بین المللی دادگستری تشدید کرده و همچنان مانع از ارسال اقلام نجات به فلسطینی‌ها در غزه می‌شود.

کد خبر 1766808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha