آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی اعتاب مقدسه در مشهد

آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی اعتاب مقدسه جهان اسلام به همت اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آزمون انتخابی قاری و حافظ اعزامی از سوی آستان قدس رضوی به سومین دوره مسابقات بین‌المللی اعتاب مقدسه جهان اسلام، در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

این آزمون با حضور ۱۸ داوطلب در رشته قرائت و ۵ داوطلب در رشته حفظ کل در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد و که از بین آنها حمید حق طلب به عنوان قاری و مجتبی فرد فانی به عنوان حافظ برای اعزام به سومین دوره مسابقات بین‌المللی اعتاب مقدسه جهان اسلام انتخاب شدند. 

این آزمون انتخابی به داوری محمدجواد پناهی در بخش تجوید، هاشم روغنی در بخش لحن، مرتضی سادات فاطمی در بخش وقف و ابتدا، سید حمید هروی در بخش صوت و استاد سید مهدی حسنی در بخش حفظ برگزار شد. 

محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: امسال سومین سال است که آستان مقدس امام حسین(ع) مسابقات بین‌المللی قرآن بین اعتاب جهان اسلام را برگزار می کند که هر یک از اعتاب مقدسه جهان اسلام یک نماینده به عنوان قاری و یک نماینده به عنوان حافظ را به این مسابقات معرفی می‌کنند. 

وی ابراز کرد: سال‌های گذشته انتخاب قاری و حافظ برای اعزام به این مسابقات بر اساس شاخصه‌هایی که وجود داشت انتخاب می‌شدند و در سال اول برگزاری این مسابقات مهدی حسنی به عنوان حافظ و هادی اسفیدانی به عنوان قاری به عنوان نمایندگان آستان قدس رضوی به این مسابقات اعزام شدند که هر دو رتبه دوم را کسب کردند. 

سرپرست اداره دارلقرآن الکریم حرم مطهر رضوی افزود: سال گذشته نیز مختار دهقان در رشته قرائت و محمد خاکپور در رشته حفظ کل به این مسابقات معرفی و اعزام شدند که محمد خاکپور با کسب رتبه نخست رشته حفظ برای آستان قدس رضوی افتخار آفرینی کرد. 

وی یادآور شد؛ مسابقات بین‌المللی اعتاب مقدسه جهان اسلام به میزبانی آستان مقدس امام حسین(ع) در ایام عید غدیر رضوی برگزار می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1766843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha