مساجد استان سمنان میزبان مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره)

حقیقت از برگزاری برنامه‌های سوگواری به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سالروز قبام تاریخی ۱۵ خرداد در این کانون های مساجد استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد امین حقیقت، برنامه های متعددی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و با هدف تجدید میثاق با هدف آرمان های امام راحل و زنده نگهداشتن راه و مکتب ایشان در مساجد این استان برگزارشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه این برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقه کتابخوانی، قرائت دعای توسل، اهدای ثواب طرح تلاوت نور به روح مطهر امام راحل و شهدای قیام خونین ۱۵خرداد، دیدار با خانواده شهدا، مشارکت در اعزام کاروان به مرقد امام(ره) و سخنرانی و مداحی در مساجد استان سمنان بود افزود: تفکر و اندیشه ناب امام خمینی (ره) کشور را از ذلت دوران ستمشاهی به اوج عظمت در دوران انقلاب اسلامی رساند و وظیفه همگان است که در تجلیل و نگرش بر سیره سیاسی و الهی این شخصیت مبارز دنیای اسلام کوشا باشند.

حقیقت بیان کرد: برگزاری آئین های ارتحال و آشنایی با اندیشه های امام راحل، بیعت مجدد با آرمانهای امام خمینی (ره) است و رهنمودهای جانشین امام راحل (ره)، یعنی مقام معظم رهبری هر ساله در سالگرد امام خمینی (ره) راهگشای تداوم مسیر نظام اسلامی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با تأکید براینکه امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و تلاش برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی و سیره و منش ایشان برای جامعه امروز ضرورتی انکارناپذیر است گفت: امام راحل در همه زمینه ها الگو است و دلسوزی، اخلاص، گسترش عدالت، خدمت به مردم و مبارزه با دشمن مهمترین ویژگی های حضرت امام است که باید بیشتر ترویج شود.

وی با بیان اینکه همواره باید یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را همواره در ذهن خود زنده نگه داریم خاطرنشان کرد: امام راحل همواره در خصوص نکوداشت ۱۵ خرداد تذکر دادند که این روز باید گرامی داشته شود زیرا حادثه ۱۵ خرداد حادثه استثنایی و کم نظیری بود.

کد خبر 1766852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha