وزارت خارجه اردن، یورش وزیر افراطی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن، یورش وزیر تندروی اسرائیل و عضو کنیست و افراط گرایان با حمایت نظامیان رژیم صهیوینستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای حمله وزیر تندرو اسرائیلی و یکی از اعضای کنست و افراط‌گرایان به مسجد الاقصی با حمایت پلیس اسرائیل و هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن همچنین اعلام کرد: اجازه دولت اشغالگر برای برگزاری مراسم راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی به همراه حمله به فلسطینی‌ها و اعمال نژادپرستانه افراطی، ایجاد محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌ها برای تردد فلسطینی‌ها در شهر قدیمی قدس محکوم شده است.

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی این وزارتخانه تاکید کرد: تداوم حملات به مسجد الاقصی و نقض حرمت آن و ادامه اقدامات افراط‌گرایان در قدس اشغالی و مقدسات آن و محدودیت تردد فلسطینیان، نشان دهنده اقدام تحریک آمیز محکوم شده و نقض آشکار و غیرقابل قبول حقوق بین الملل و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در بیت المقدس و مقدسات آن است.

القضاة اعلام کرد: تل آویو هیچ حاکمیتی بر آن یا قدس شرقی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن ندارد.

 وی از تل‌آویو به عنوان یک رژیم اشغالگر خواست تا تمام اعمال و تخلفات علیه مسجدالاقصی را متوقف کند، همچنین نسبت به ادامه این تخلفات هشدار داد و تاکید کرد که باید به حاکمیت اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی وابسته به وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن به دلیل صاحب انحصاری آن در اداره امور مسجد الاقصی و سازماندهی ورود به آن احترام گذاشت.

کد خبر 1766876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha