مراکش: حمله به مسجد الاقصی تلاش برای دستیابی به آتش‌بس را تضعیف می‌کند

وزیر امور خارجه مراکش حمله شهرک نشینان به همراه مقامات این رژیم به مسجدالاقصی را محکوم کرده و تاکید کردند که این اقدامات دستیابی به آتش‌بس را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بوریطه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در رباط، پایتخت مراکش که با همتای برزیلی خود، مائورو ویرا که در یک سفر نامحدود وارد مراکش شده بود، گفت: کشورش تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به ویژه نفوذ مقامات دولتی اسرائیل و اعضای کنست به صحن مسجد الاقصی را محکوم می‌کند.

وی افزود: حمله به مسجد الاقصی همه تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس، حفاظت از غیرنظامیان و کمک به ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تضعیف می‌کند.

ملک محمد ششم، رئیس کمیته قدس (وابسته به سازمان همکاری اسلامی) بیش از یک بار این گونه اقدامات تحریک آمیز را در شرایطی که تجاوزات اسرائیل به غزه ادامه دارد و تلفات ناشی از آن در میان است، محکوم کرده است.

بوریطه اظهار کرد: مراکش از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و نیروهای فعال می‌خواهد که از مسجدالاقصی و اماکن عبادی مسلمانان در قدس محافظت کنند.

شهرک نشینان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حضور مقامات و تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی داخل مسجدالاقصی شدند و در صحن باب العامود پرچم‌های رژیم صهیونیستی را تکان دادند و برای ورود نمازگزاران محدودیت اعمال کردند که مراکش آن را محکوم کرد.

کد خبر 1767124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha