۵۰۰ باب مرکز به پایگاه‌های اوقات فراغت اصفهان افزوده می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز امسال به تعداد پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی این استان افزوده می شود که به ۲ هزار باب می رسد.

«مهدی نم‌نبات» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اظهارداشت: یکی از متولیان اوقات فراغت در استان اصفهان آموزش و پرورش است که با فعال سازی مراکز از جمله کانون های فرهنگی و تربیتی، پژوهشسراها، اردوگاه ها و مدارس این ماموریت را انجام می دهد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تنوع برنامه ها متناسب با ظرفیت هر مرکز متفاوت بوده اما امسال بر موضوعات مهارت افزایی، آموزش و توانمندسازی، ارتقا سطح سلامت روحی، نشاط اجتماعی و خودباوری تاکید بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به تنوع مناسبت های فصل تابستان و اوقات فراغت، تصریح کرد: این تعدد مناسب فرصتی شده تا برنامه های فرهنگی گوناگونی برای دانش آموزان اجرا شود.

نم نبات با بیان اینکه جشن ها از جمله های برنامه های دهه کرامت است، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام اربعین و شهادت امام حسین(ع) برنامه های سوگواری و فرهنگی اجرا و جریان سازی پیاده روی برای دانش آموزان همراه با اجرای آن پیش بینی می شود.

وی تعداد پایگاه های اوقات فراغت تحت مدیریت آموزش و پرورش در سال گذشته را هزار و ۵۰۰ مرکز اعلام کرد و اذعان داشت: امسال تعداد ۵۰۰ مرکز جدید به این تعداد افزوده خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: شناسایی ظرفیت های جدید و فعال سازی مراکز غیرفعال سال های قبل در افزایش این آمار نقش دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ دانش آموز از این امکانات سال قبل استفاده کرده اند، گفت: با افزایش مراکز و تسهیل دسترسی به این پایگاه ها میزان جذب عضو نیز رشد پیدا می کند.

نم نبات با بیان اینکه با دیگر مراکز اوقات فراغت در سطح استان اصفهان همکاری خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله این مراکز است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در طول سال با کانون های فرهنگی و هنری تعامل داشته و این همکاری ها به توسعه فرهنگی و رشد دانش آموزان منجر می شود.

کد خبر 1766903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha