جوادالائمه(ع) در مسائل مختلف اهل جود و سخا بودند

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه امام جواد(ع) در تمام ابعاد اهل جود و بخشش بود، گفت: در جامعه ای که فرهنگ جود و سخا بر آن حاکم شود یأس، ناامیدی و بن‌بست راه ندارد.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام اظهار داشت: امام جواد علیه السلام نهمین پیشوای شیعیان با توجه به شخصیت آن بزرگوار و سیره عملی آن حضرت القابی را به ایشان همچون تقی، زکی، باب الحوائج، باب المراد و جوادالائمه نسبت می دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: در بین القاب آن حضرت(ع) معروف‌ترین آن جوادالائمه است. جواد به معنی کسی که اهل جود، بخشش و سخاوت است که جود و بخشش از فضایل اخلاقی محسوب می شود و در دین مبین اسلام به آن سفارش زیادی شده است.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه در مقابل جود و سخا، مسئله بخل قرار دارد، افزود: گاهی این جود و سخا در مسائل مالی و گاهی در مسائل علمی و گاهی در مسائل عاطفی است که امام جواد علیه السلام بنابر اقتضای حال نیازمندان در تمام ابعاد و به تمام معنا اهل جود و بخشش بود.

امام جمعه بشرویه در ادامه گفت: سیره رفتاری امام جواد علیه السلام برای ما درس است و امروز هم با توجه به اینکه مسئله جود و سخا از فضائل اخلاقی است جامعه باید به سمت این مسئله حرکت کند که دارای اثرات و برکات بسیار زیادی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی عنوان داشت: اگر به آن مسئله مهم توجه نشود جامعه دچار بخل می‌شود که پیامدها و آثار سویی را خواهد داشت و دوری از رحمت خدا، از بین رفتن روابط عاطفی در جامعه، ایجاد تنفر و انزجار، دچار شدن به اضطراب و تزلزل از عواقب مخرب بخل است.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه در جامعه ای که فرهنگ جود و سخا بر آن حاکم شود یأس، ناامیدی و بن بست وجود ندارد، افزود: با تاسی از آموزه های دین در دل بحران‌ها بهترین فرصت‌ها را کسب می‌کند و در میدان‌های سخت و بحرانی سیل، زلزله، کرونا و دیگر صحنه های تلخ و ناگوار، روحیه جود و سخا درد و آلام را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام زارعی در پایان بیان کرد: بهترین راه نهادینه کردن فرهنگ جود و سخا در جامعه توجه به سبک و سیره اهل بیت علیهم السلام است.

کد خبر 1766922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha