اجرای ۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج در استان مرکزی

پیرایش از اجرای ۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج در استان مرکزی همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مسعود پیرایش ضمن تبریک پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: هفته ازدواج فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ازدواج آسان و ترویج آن در بین خانواده ها و نسل امروز است.

دبیر ستاد هفته ازدواج استان مرکزی با اشاره به برنامه های هفته ازدواج افزود: برگزاری نشست خبری اعلام برنامه های هفته ازدواج آسمانی، برگزاری جشن وصال در سطح استان، تقدیر از فعالین حوزه ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح استان که در این راستا در شهرها، روستا ها و حتی در مدارس به این مهم پرداخته می شود.

وی به برگزاری جلسات مشاوره ای با حضور مشاوران مجرب اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ جلسه مشاوره رایگان ازدواج و خانواده برای ۷۷۰ نفر در مناطق محروم انجام شده است.

پیرایش همچنین به افتتاح ۵ مرکز مشاوره از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و ادامه داد: در هفته ازدواج نیز دو مرکزی دیگر با محوریت ازدواج و تحکیم بنیان افتتاح می شود.

این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین برنامه ها را افتتاح کانون ازدواج آسان دانست و بیان کرد: در این راستا مراکزی معرفی شده اند که صفر تا صد بحث ازدواج را انجام می دهند و با حذف واسطه ها در صدد تسهیل و کم کردن هزینه های ازدواج زوجین هستند.

مدیر کل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: نکته مهم این است که بیشتر مرفهین جامعه به این مراکز رجوع می کنند که این نیازمند فرهنگ سازی است.


پیرایش به اجرای برنامه های گفتگو محور در راستای فرهنگ سازی با مدیران مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: نکته دیگر تهیه کلیپ ها وموشن گرافیک هست بحث  تقدیر و تشکر از فعالین حوزه ازدواج است 

وی به طرح را اندازی مراکز همسان گزینی اشاره کرد و گفت: در راستای راه اندازی مراکز فعال همسان گزینی تفاهم نامه مشترک بین تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان به منظور معرفی متقاضیان راه اندازی این مراکز منعقد شده است این مراکز با معرفی زوج های جوان واجد شرایط زمینه و بستر ازدواج آنان را فراهم می کند که تا کنون ۵ مرکز مجوز مربوط را از وزارت ورزش دریافت کرده است.

کد خبر 1766944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha