شهید آیت‌الله رئیسی برخاسته از حوزه فرهنگ بود

هاشمی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برخاسته از حوزه فرهنگ بود و علاقه شدیدی به فرهنگ و هنر و رابطه قوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

به گزارش خبرنگار شبستان، از همدان سید محمد هاشمی عصر امروز در مراسم «پاسداشت هنر خدمت» و ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه، قرآن و عترت استان همدان به شهید خدمت و همراهان ایشان به ابعاد شخصیتی شهید جمهور آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: ایشان دارای فضایل اخلاقی پسندیده ای بود و به عنوان یک مدیر تحول گرا با نگاه انقلابی و تحولی کار کرد.

  معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله رئیسی را یکی از شاگردان مکتب امام راحل برشمرد و افزود: شهید جمهور در مدت خدمات ۴۰ ساله خود در حوزه‌های مختلف از ارائه خدمت به مردم دریغ نکرد و زمانی که وارد آستان قدس رضوی شد این نهاد تحولات بسیاری زیادی کرد و در  زمان ریاست قوه قضاییه نیز محبوبیت این دستگاه به بیش از ۷۰ درصد رسید.

وی با گریزی به اقدامات ارزنده  «شهید جمهور» در دولت سیزدهم و طراحی کارهایی بی‌منت و آینده‌نگرانه ایشان، به اجتماعات میلیونی مردم که نشان از ارادت مردم به ایشان در شهرهای مختلف در تشییع میلیونی  این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: در آیین تشییع پیکرشهید جمهور، نمایندگان بیش از ۶۰ کشور شرکت کردند و بیش از یکصد کشور نیز پیام تسلیت ارسال کردند.

هاشمی با گریزی به خدمات ارزنده شهید رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در ضمیر شهید رئیسی، عدالت محوری وجود داشت و یکی از مهمترین و اصلی‌ترین آن رعایت عدالت فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت فرهنگی قرارگاه شهید آوینی تشکیل شد و بودجه‌ای در حوزه تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تخصیص یافت گفت: راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی یکی از افتخارات حوزه فرهنگ و هنر بود که  در این قرارگاه بودجه‌ها بصورت شهرستانی تعریف و اختصاص یافت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در برنامه‌های مختلف دوران سه ساله ریاست جمهوری، شاهد تکریم هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بودیم افزود: آیت‌الله رئیسی برخاسته از حوزه فرهنگ بود و علاقه شدیدی به فرهنگ و هنر و رابطه قوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت و تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری یکی از کارهای ویژه دولت سیزدهم بود.

وی با بیان اینکه  به کمک مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بودجه‌های فرهنگی افزایش یافت و همه دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند تا ۲ درصد از بودجه‌های خود را در حوزه فرهنگی هزینه کنند گفت: در سال ۱۴۰۲ مصوب شد که همه بانک‌ها و موسسات انتفاعی یک درصد بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه تعریف اعتباری به ارزش ۳۶ همت برای کمک به حوزه فرهنگی یکی از مهمترین اقدامات دولت شهید رئیسی بود گفت: کارگروهی با حضور فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تشکیل و در باره مسائل مهم فرهنگی تصمیم‌گیری شد و ساخت ۱۰ فیلم در حوزه دفاع مقدس و مفاخر ملی از مهمترین اقدمات  صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه یکصد پروژه در مناطق محروم در این کارگروه مصوب شد، افزود: اعتبار طرح‌های ویژه در حوزه وحدت اسلامی، معرفی مفاخر اسلامی و معرفی فعالان ایثار و شهادت از بودجه ویژه دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شد.

مسعود ویژه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت با استناد به سخنرانی شهید حمید هاشمی یکی از شهدای همدان  در ایام جنگ در پادگان شهید مدنی دزفول که بیان کرد «ابرقدرت خداست و ما برای پیروزی نیامده‌ایم، ما برای شکست نیامده‌ایم و ما برای شهادت نیامده‌ایم، ما برای رضای خدا آمده‌ایم» افزود: بیان ایشان مصداق شهید رئیسی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با استناد به حکمت ۸۵ نهج البلاغه عنوان کرد: شهید رئیسی مصداق این سخن است و ایشان بین خود و مردم را اصلاح کرده بود و بی شک مردم ما در آینده بیشتر با اقدامات و برکات کارهای شهید آشنا خواهند شد.

در این آیین شاعران مطرح استان همدان اشعار سروده شده خود را در وصف شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قرائت کردند.

کد خبر 1767002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha