برکات جود و بخشش با نگاه به سیره امام جواد(ع) تبیین شود

حجت الاسلام رستمیانی گفت: اصل و اهمیت مسئله جود و بخشش باید با نگاه به سیره امام جواد علیه السلام تبیین شود و مسئله جود و بخشش به منزله حیات برای جامعه است.

حجت الاسلام علی رستمیانی-مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: جود و سخا در آموزه های دین به قدری مهم و از جایگاه والایی برخوردار است که خدا در قرآن و روایات به آن سفارش تاکید کرده و برای رسیدگی به کار فقرا و تهیدستان، پاداش‌های دنیوی و اخروی قرار داده که بخشایش گناهان آدمی یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: در تایید این بیان امام زمان (عج) نیز در دعای شریف «اللهم ارزقنا توفیق الطاعه...» در فرازی عرضه می‌دارند «وَ عَلَی الْأَغْنِیَاءِ بِالتَّوَاضُعِ وَ السَّعَةِ؛ بر توانگران تواضع و وسعت در بخشش کرم نما»، این فراز از دعای حضرت (عج) ضرورت توجه به نیازمندان و فقرای جامعه و ضرورت رسیدگی به آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رستمیانی با بیان اینکه جامعه ای که در آن همدردی، توجه به همدیگر و ایثار وجود نداشته باشد، یک جامعه مرده و بی احساس است، افزود: ایمان اقتضا می کند که انسان اهل جود و بخشش نسبت به خانواده و اقوام و همسایگان و همنوعان و همه انسان ها باشد.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به سیره امام جواد علیه السلام بیان کرد: باید با الگوگیری از جوادالائمه علیه السلام دست دهنده و بخشنده داشته باشیم و دیگران را به بخشش تشویق کنیم و زمینه جود و بخشش دیگران را فراهم سازیم تا یک جامعه زنده و پویا و بامحبت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله جود و بخشش به منزله حیات برای جامعه است، ادامه داد: این موضوع باعث می شود تا مردم را از بی تفاوتی نسبت به همدیگر نجات دهد و قانون عالم و زمین، اهل جود است و خداوند از بندگانش خواسته این خصلت جود را یاد بگیرند.

حجت الاسلام رستمیانی با بیان اینکه اصل و اهمیت مسئله جود و بخشش باید با نگاه به سیره امام جواد علیه السلام تبیین شود، گفت: انسان جواد وقتی می بخشد خداوند هم به او خواهد بخشید و قلب ها نسبت به او مهربان می شود و برکات دنیوی و اخروی جود باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 1767028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha