سکونت ۱۳۰ هزار نفر از ساکنان خراسان شمالی در بافت های فرسوده

سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۳۰ هزار نفر در طرح مصوب بافت فرسوده و اسکان غیررسمی شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، گرمه و فارج سکونت دارند.

هدی اکبرزاده، سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در خراسان شمالی شناسایی شد.

وی افزود: بجنورد با ۲۷ درصد جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیررسمی، بیشترین درصد بافت فرسوده و ناکارآمد خراسان شمالی را دارد.

سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: نوسازی مسکن و ارتقای محلات ناکارآمد در سال های اخیر حرکت کندی داشته که نیازمند حضور و مشارکت مردم، گروه های جهادی، هم افزایی، نگاه ویژه و تمرکز شهرداری های شهررهای استان و اقدام مشترک دستگاه های اجرایی هستیم.

وی بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم، عدم هم افزایی دستگاه های اجرایی و موازی کاری برخی از خدمات از جمله علل کند بودن نوسازی مسکن و ارتقای محلات ناکارآمد استان بوده است.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۴۶ پروانه ساختمانی جهت نوسازی در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهای خراسان شمالی طی سه سال اخیر صادر شده است.

وی عنوان کرد: تسهیلات پرداختی برای نوسازی واحدهای فرسوده در این محلات برای هر نفر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: متقاضیانی که درخواست نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را دارند، شهرداری موظف است ۵۰ درصد عوارض و تراکم ساختمانی مجاز را به این افراد تخصیص دهد.

اکبرزاده افزود: ۲۴ محله اسکان غیررسمی مرکز خراسان شمالی در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد که ۵۰۰ هکتار آن در حال بازآفرینی است.

کد خبر 1767085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha