کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم به اشتغال بانوان چهارمحال‌وبختیاری

نوروزی بابیان اینکه ۱۰۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان در این بخش محقق شده است گفت: دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال بانوان چهارمحال‌وبختیاری پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، پژمان نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری مصوبات سفر دور اول و دوم شهید آیت‌الله رئیسی به استان گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان در این بخش محقق شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در سفر نخست رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری سه مصوبه برای صندوق کارآفرینی اُمید استان در نظر گرفته شد که در این سفر مقرر شد صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال بانوان پرداخت کند که ۲۰۰ میلیارد ریال یعنی ۲ برابر مصوبه پرداخت شده است.

نوروزی تصریح کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری مقرر شد ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۹ طرح اشتغال‌زا در استان پرداخت شود که این مصوبه ۱۰۰ درصد اجرایی و عملیاتی شد.

وی یادآور شد: در این سفر مقرر شد صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای نامه‌های مردمی در سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص دهد که بر اساس این مصوبه ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۰۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: این صندوق سال گذشته یک هزار و ۳۴۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ سه هزار میلیارد ریال به کارآفرینان در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری و بوم‌گردی، صنایع‌دستی، صنعت و تولید با یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پرداخت کرد که در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان تأثیرگذار بوده است.

وی گفت: همچنین در بخش صنعت ۴۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۶۹۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال به‌منظور حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال جدید پرداخت شد.

نوروزی تأکید کرد: در بخش خدمات ۱۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۷۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال در زمینه‌های گردشگری، حمل‌ونقل، خدمات عمومی و فنی و مهندسی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری در بخش کشاورزی ۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۵۹ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال برای حمایت از کشاورزان و رونق تولید محصولات کشاورزی پرداخت کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در سال گذشته ۶۷۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۷۴ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال در قالب تفاهم‌نامه‌های استانی باهدف توسعه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در مناطق مختلف استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری با سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان و انجمن حمایت زندانیان شهرکرد یادآور شد: این صندوق توانست رتبه نخست کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغال به زندانیان را کسب کند.

نوروزی با اشاره به احیای ۱۳ واحد راکد و نیمه‌فعال در چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: صندوق کارآفرینی اُمید استان چهارمحال‌وبختیاری در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه احیای واحدهای اقتصادی و همچنین سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها و مردمی‌کردن اقتصاد، لزوم ایجاد سازوکاری منعطف، چابک، پاسخ‌گو و مردم پایه به‌منظور رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیمات به هنگام و هوشمند باهدف احیاء، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال، نیمه‌فعال، نیمه‌تمام، روبه افول و زیر ظرفیت اقتصادی اقدام به احیای ۱۳ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال کرده است.

وی گفت: برای احیای این واحدهای تولیدی ۶۱۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع اعتبارات این صندوق پرداخت و زمینه اشتغال‌زایی ۱۶۷ نفر فراهم شد.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: سال گذشته ۲۷ طرح اشتغال‌زایی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت صندوق کارآفرینی اُمید رونمایی و بهره‌برداری شد.

وی افزود: این تسهیلات از محل تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اشتغال روستایی و عشایری با مبلغ ۹۰۴ میلیارد ریال پرداخت و فرصت شغلی برای ۲۷۱ نفر فراهم شده است.

نوروزی به برگزاری جشنواره کسب‌وکارهای بومی و محلی با عنوان کاربوم در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید، در پنج روستای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ مورز، گزستان، مازه‌رشته، تبرک علیا و تبرک سفلی اشاره و تصریح کرد: این صندوق در قالب این جشنواره از ۱۵ برگزیده قدردانی و به آن‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت خوداشتغالی پرداخت کرد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد هم‌اندیشی روستای نوفن یادآور شد: طرح نوفن باهدف انتقال فناوری به کسب‌وکارهای روستایی است.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در سال‌های اخیر رونق گرفته است و اجرای طرح روستای نوفن از ورود دانش و فناوری به اقتصاد روستا و تولیدات کشاورزی حمایت ویژه تسهیلاتی می‌کند و در نهایت نه تنها باعث افزایش بهره‌وری محصولات و امنیت غذایی کشور می‌شود بلکه در مهاجرت معکوس به روستاها نیز نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به افتتاح تعدادی طرح با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی اُمید در سفر به چهارمحال‌وبختیاری گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۶ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵ نفر به طور غیرمستقیم فراهم شد.

نوروزی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری در راستای ارائه خدمت به شهروندان روزهای جمعه هر هفته با حضور در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد باهدف پاسخ‌گویی به سؤالات و ابهام‌های مردم در خصوص مسائل و مشکلات اشتغال و کارآفرینی در میز خدمت نمازجمعه حضور می‌یابد.

کد خبر 1767102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha