استفاده از آسفالت منعطف در پیاده‌روهای مشاعر مقدسه

با هدف آسایش حجاج، برای اولین بار در پیاده‌روهای مشعر عرفات از آسفالت پلاستیکی منعطف استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، روزنامه «عکاظ» گزارش داد: به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای آماده‌سازی موسم حج در عربستان سعودی و با هدف ارتقای سلامت عمومی زائران و ارتقای کیفیت زندگی آنان، آسفالت پلاستیکی انعطاف‌پذیر در معابر پیاده‌روی اماکن مقدسه استفاده می‌شود.

«صالح بن ناصر الجاسر» وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک عربستان و رئیس شورای اداری سازمان کل راه و ترابری گفت: این نوآوری علمی با مشارکت تعدادی از وزارتخانه‌ها در جاده موازی معابر پیاده شماره شش منتهی به جبل الرحمه در مشعر عرفات اجرایی شده است.

وی افزود: این فناوری بر استفاده مجدد از پلاستیک حاصل از بازیافت لاستیک‌های ماشین تکیه دارد و به کاهش تجمع زباله‌های تایر و کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن آنها کمک می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه «عکاظ»، آزمایشات نشان داده است سختی سطوح آسفالت و پیاده روی‌ در آن، بر مچ و پای زائران به ویژه افراد مسن که ۵۳ درصد از کل زائران را تشکیل می دهند، تاثیر دارد و این امر باعث افزایش فشار بر سلامتی آنان می‌شود.

این روزنامه اظهار کرد:  ۳۸ درصد صدمات حجاج در ایام حج معمولاً از ناحیه پا و مچ پا است و از این رو فناوری آسفالت منعطف به کاهش فشار از روی مچ پا و پا کمک می‌کند و در راه رفتن و دویدن برای آنان راحتی به وجود می‌آورد.

کد خبر 1767134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha